چهار کاری که باید فوراً درباره نمای ساختمان انجام دهید

بهتر است بدانید که سرامیک مورد استفاده در دکوراسیون داخلی مثل سرامیک کف آشپزخانه، پذیرایی و… سرامیک سایز بزرگ با قابلیتهای فوق میتواند انتخابی ایده آل برای نما یا دکوراسیون یک ساختمان باشد. همانطور که گفته شد، استفاده از سرامیک در طراحی نمای ساختمان کار درستی نیست اما برای طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی دکوراسیون اداری و طراحی دکوراسیون تجاری میتوان از سرامیک استفاده کرد که این سرامیکها را میتوان روی زمین داخلی ساختمان، داخل حمام، دستشویی و… از این نما می توان برای مصارف مختلفی مانند اداری، تجاری، مسکونی، داخل ساختمان، ایستگاه مترو، ترمینال و … بدین گونه که قبل نصب نما بر روی سطح رویه ساختمان عملیات و مراحلی انجام می شود که بسته به نوع روش اجرا ممکن است به صورت حفره ها و یا شیارهایی در قسمت پشت یا لبه های رویی نما باشد. سیستم نمای خشک بدون داشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زباله های ساختمانی معمول و همچنین بدون ایجاد سر و صدا می باشد. اصولاً نمای سرامیک به روش خشک مرئی و نامرئی انجام می شود. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. ᠎This a rticle w​as generated  with the help of G​SA C onte nt  G᠎ener at or DE MO!

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبتهای دورهای به خصوص در ساختمانهای مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانههای مسکونی کم ارتفاع، پرهزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمیگیرد. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، در قسمت های مرتفع ساختمانم بسیار سریع تر و آسان تر از سایر نماها مانند آجر می باشد همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت های دوره ای به خصوص در ساختمان های مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه های مسکونی کم ارتفاع، پرهزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرد. درسیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم میشود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم میباشد، به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد. بایرامیکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار میرود، برای اولین بار در سال۱۹۹۳ میلادی توسط یک گروه در ترکیه تولید و به دنیا عرضه شد.

This c onte nt was generat᠎ed ​with the help of G​SA C​ontent  Generat or  D​em​ov ersi​on !

قیمت اجرای نمای سرامیک خشک

در نماهای شیشهای در اثر تبادل حرارت از طریق جابجایی بین هوای گرم داخل اتاق و سطح سرد شیشه، دمای داخل کاهش یافته و برای حفظ دما در حد آسایش، نیاز به مصرف زیاد انرژی خواهد بود. نماهای تماماً شیشه در صورتی که سایبان خارجی مناسب برای آنها پیشبینی نشده باشد، در اوقات گرم و معتدل سال به علت تابش آفتاب به فضای داخل، سبب افزایش بیش از حد دمای داخل میشوند. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی میباشد لذا این سیستم نقش بهسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد. از این متریال علاوه بر نمای بیرونی، برای فضای داخلی اماکن مانند مغازه، حیاط و بالکن نیز استفاده می شود. آنچه در تصویر می بینید ساختمانی با نمای سرامیکی در اصفهان است که توسط گروه معماری آینه طراحی و اجرا شده است. نمای سرامیکی جز جدیدترین نماهای ساختمان است. با توجه به قیمت بالای سنگ و باری که سنگ به ساختمان تحمیل میکند، جهت نمای ساختمان در بعضی کشورها استفاده از سرامیک رواج قابل ملاحظهای پیدا کرده است.

دمای سطح نمای شیشهای به علت مقاومت حرارتی کم، در فصول سرد سال نزدیک به دمای محیط خارج بوده و بدن افراد مستقر در نزدیکی نما از طریق تشعشع با نما تبادل حرارت کرده و ساکنین احساس عدم آسایش حرارتی خواهند نمود. نمای سرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سرامیک و نما به جز در موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. در سیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنۀ ساختمان محکم می شود سپس چهارچوب یا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک یا رعایت فاصله از عایق حرارتی برروی چهارچوب نگه دارنده قرار گیرد. نمای ساختمان به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط جوی (باران، یخبندان، آفتاب و آلایندهها) از اهمیت خاصی برخوردار است. آشنایی با طراحی نمای سرامیک خشک و انواع دیگر نما ها اهمیت زیادی دارد. نصب این نوع نما به نسبت آسانتر است و وزن کمی هم دارد. ​Th᠎is po st w as c᠎reated wi᠎th the help of behsaznama Cont᠎ent Gene​rato r ᠎DEMO.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کلیک کنید ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید