چرا نمای مدرن موفق می شود

نما در لغت به معنای چیزی است که در معرض دید قرار میگیرد. در این مقاله تصاویری از جدیدترین و زیباترین نمای بیرونی ساختمان همکف، یک طبقه و سرامیکی را خواهید دید. با توجه به رشد جمعیت و از طرفی شلوغ شدن شهرها ساختن خانههای همکف امروزه خیلی کمتر مورد استفاده قرار میگیرد، اما اگر شما نیز علاقه دارید برای گذراندن تعطیلات آخر هفتهای به دور از شلوغی و استرس را در خانهای ویلایی و نقلی خود استراحت کنید، بهترین کار ساختن ملکی با نمای ساختمان یک طبقه روستایی یا ویلایی در خارج از شهر است. برای ساختن ویلایی لوکس از نمای ساختمان سنگ، کاشی نما رومی و یا حتی ارزانترین نمای ساختمان میتوانند برای خانه شما مناسب باشند. تقریبا از یک سال گذشته مدل طراحی twisting روی کار آمد تا به آپارتمان ها امکان مشاهده رودخانه هادسون را به دهد. اگر معمار نیستید و می خواهید نمای ساختمان خود را به سبک مدرن طراحی کنید، باید اصول یک معماری مدرن را بدانید. This c ontent was c reated  with behsaznama C​ontent Generat or DEMO.

آیا این اشتباهات ساده را در نمای مدرن مرتکب می شوید؟

شما باید مواردی را که یک معمار طی طراحی نما مد نظر می گیرد را به کار گیرید. طراحی نمای مدرن جیست؟ به فرض مثال شما می خواهید برای قسمت ورودی خانه خود یک نوع در زیبا بکار ببرید و یا در بخش تراس ساختمان خود می خواهید یک تراس شیک داشته باشید که نمای ساختمان شما را زیبا کند. این میتواند هر فضای بیرونی را به یک پناهگاه مدرن با جذابیت فوری تبدیل کند. و تقریبا در نمای خارجی ساختمان همچنین نمای داخلی و حتی محوطه و فضای باز مورد استفاده قرار میگیرد. برای استفاده از متریال در طراحی نمای مدرن دست شما باز است. همانطور که در تصاویر بالا مشاهده کردید، نمای ساختمانهای همکف امروزی بیشتر به شکل نمای خانه شیروانی هستند و در آنها از نمای ساختمان رومی استفاده نشده است. در تصاویر بالا جذابترین نمای ساختمان همکف را مشاهده کردید. در این مقاله همراه بساز و بچین باشید تا با هم تصاویری از نمای ویلاهای یک طبقه، ساختمانهای مسکونی همکف و نمای سرامیکی را بررسی کنیم. در اینگونه از نماها از اشکال و طرحهای ساده ای مانند مربع، مکعب و مستطیل استفاده می شود. سبک مدرن به صورت مینیمال عمل میکند و سقفهای این ساختمان نیز معمولا به صورت ساده و صاف است.

معمولا طراحی نما آنچنان دشوار بنظر نمی آید؛ اما قضیه آن طور که فکر می کنید نیست. همچنین زبان طراحی این سبک بیشتر انتزاعی بوده و از الگوهای تکراری استفاده نمیکند. استفاده از زوایای قائم یکی از ویژگی های مهم در طراحی نمای مدرن ساختمان است. ساختمانهای مدرن بیشتر به شکل مکعب یا مستطیل هستند؛ به همین منظور برای طراحی نمای مدرن آنها معمولا از خطوط عمودی و افقی بهره میبرند. طراحان برای پوشش نما از چوب استفاده کرده اند. در بخش های بعدی نیز قصد داریم نمونه نمای ویلاهایی که در سالهای اخیر در ایران اجرا شده اند را جمع آوری کرده و به اشتراک بگذاریم. نکته بسیار مهم دیگری که در جلب نظر سازندگان در سال های اخیر بسیار موثر بوده است این می باشد که این بتن ها را می توان به صورت سفارشی با طرح و ابعاد خاص برای پروژه ها براساس طراحی آرشیتکت به صورت پیش ساخته تولید و اجرا نمود ، و همین امر موجب شده تا طراحان و سازندگان برای طراحی و نقشه کشی دچار محدودیت نباشند و بتوانند کار خود را به بهترین شکل ممکن و به سرعت پیش ببرند. از این رو طراح سعی براین داشته تا با تأکید بر استفاده از آجر به عنوان متریال اصلی نما، ساختمانی به صورت لندمارک ایجاد کند و توجه مردم را به استفاده آجر در نمای ساختمان ها مجددا جلب کند.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

زیبایی و تنوع رنگ نمای آلومینیوم کامپوزیت باعث شده استفاده از آن روز به روز گسترده تر شود و افراد بیشتری به این نما اشتیاق پیدا کنند. همچین استفاده از شیشه باعث ورود هر چه بیشتر نور به سازه می شود. ویژگی دیگری که از این مصالح می توان مطرح کرد این است که سطح آن ها بسیار براق و نیمه صیقلی می باشد که همین موضوع باعث شده که استقبال بیشتری از این مصالح به عمل آید چرا که همین سطح براق موجب راحت تر تمیز کردن سطوح ساختمان ها می گردد و براق بودن آن باعث می شود که فضا زیبا تر به نظر بیاید. • دنبال کردن زیبایی شناسی در استفاده از مواد تولید شده توسط فرآیندهای صنعتی. این پروژه با استفاده از یک ایستگاه آتش نشانی قدیمی و ایجاد یک ساختار مدرن در بالای خانه ایجاد شده است. از سوی دیگر بلوک شرقی با بیش ترین شفافیت طراحی شد زیرا ارتباط پروژه با شهر است و افراد پیاده می توانند هنگام عبور از خیابان مجاور آن را ببینند. از این رو امروزه به بحث طراحی ساختمان از جمله طراحی نمای آن اهمیت زیادی داده شده و از طراحی نمای مدرن بهره گرفته می شود. به آثار معماری گذشته که می نگریم، می بینیم که معماران هیچ گاه سطوح آجرکاری را ساده رها نکرده اند و همواره سعی کردند تا با استفاده از نوع چینش آجرها طرح های خلاقانه ایجاد کنند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت اجرای نمای خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید