پنج درس‌هایی درباره نمای ساختمان که باید قبل از رسیدن به 40 یاد بگیرید

به مواد غیر معدنی نیز سرامیک گفته می شود منظور از مواد غیر معدنی همان مواد غیر آلی است. ۱- برای نمای خارجی ساختمان ها مخصوصا در مناطق سردسیر بهتر است از سرامیک استفاده شود. نحوه اجرای نمای خشک دارای مراحل و لایه های مختلفی است که اولین لایه آن زیرسازی و شاسی کشی است که با استفاده از پروفیل و شاسی های فلزی و انواع مختلف پیچ و پرچ انجام میشود و در واقع نگهدارنده وزن نما این پروفیل ها و قاب های فلزی هستند که به سازه اصلی ساختمان متصل شدهاند و نحوه عملکرد آنها براساس دیتیل اجرایی نمای خشک متغیر است. برای مثال دیتیل اجرای نمای خشک سرامیک بدون شک متفاوت با اجرای نمای خشک آجر خواهد بود. به طور کلی انواع مختلفی از متریال ها را می توان با کمک روش اجرای نمای خشک نصب نمود که نحوه نصب بسته به دیتیل اجرای نمای خشک و همینطور نوع مصالح متفاوت خواهد بود. از آنجا که ابعاد این لایه هوا ست که گردش درست هوا و پدیده دودکش ( بالا رفتن هواي گرم ) را تضمین میکند لذا اندازه آن مهم می باشد. نکته: لازم به ذکر است که هر چه مصالح مورد استفاده برای رویه ابعاد بزرگتری داشته باشند، میزان هزینه ای که برای مصالح زیرسازی پرداخت می شود کمتر خواهد بود. Th is con tent has been created by behsaznama Con te nt Gener​ator DE​MO.

متریال نمای خشک

از جمله نماهایی هستند که پرطرفدار هستند اما به لحاظ مدرن بودن این نوع نماها باید در انتخاب مجری از میان شرکت های اجرای نمای خشک ساختمان دقت کرد. باید در نظر داشت که در اجرای نمای خشک، متریال نما توسط اتصالات نمای خشک و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که همین امر باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب درست و صحیح این اطمینان را می دهد که در شرایط سخت نیز به هیچ عنوان سقوط نخواهد کرد. توجه کنید که لایه عایق حرارتی با چسب و همینطور اتصالات مکانیکی به صورت جداگانه به بدنه ساختمان اتصال پیدا می کند. عایق حرارتی: با استفاده از چسب و یا اتصالات مکانیکی به بدنه اصلی و یا دیوار اصلی ساختمان متصل می شود. یافته – درفرایند اعتبار، هر دو اجزای اصلی و تحلیل عاملی تأییدی به وضوح وجود پنج ابعاد مذکور را در کار نظری اثبات کردند.

حالت بهینه دیوار برای اجرای نمای خشک دیوارهای پیوسته با طول و ارتفاع زیاد و با حداقل تعداد و ابعاد بازشو است. لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود. فضایی که بین لایه عایق حرارتی و لایه رویی نما وجود دارد و اصطلاحا به آن فضای تهویه نیز می گویند حکم لایه ضد رطوبتی را داشته و مانع از انتقال رطوبت به بدنه ساختمان می شود. شرکتهای سهامی خاص برای امور گوناگونی تشکیل میشوند که یکی از مهمترین آنها فعالیت در زمینه تولید کاشی و سرامیک و سفال است. مهم ترین نقش سیلیس تشکیل فازهای سیلیکاتی سخت و حتی فلز مایع را در حین پخت دارد که باعث چسبیدن ذرات دیگر میشود. بتونه کاری سرامیک ها یکی از حیاتی ترین مراحل است که اغلب نادیده گرفته می کلیک کنید شود. فضای تهویه: فضایی خالی است بین نما و بدنه ساختمان که از انتقال رطوبت به ساختمان جلوگیری می کند. در این حالت از کمترین میزان مصالح جهت زیر سازی نما استفاده می شود. سرامیک های پرسلانی معمولا مراحلی مثل مراحل تولید شیشه را در هنگام تولید طی می کنند.

نمای ساختمان جایگزین برای همه

اگر همه این شرایط لحاظ شده باشد وجود محفظه فوائد بی چون و چرایی نظیر تبخیر آب انباشته شده در مصالح ساختمانی در طی دوره ساخت و ساز، حذف آب تبخیری در داخل ساختمان در طی فصل زمستان، سرد کردن پوسته خارجی ساختمان در فصل تابستان به دلیل حرکت به سمت بالای هوا، کاهش جریان حرارت از خارج به داخل ساختمان در فصل تابستان، ممانعت از فرار حرارت از داخل به خارج بواسطه فقدان نفوذ سرما، راه فراهم خواهد کرد. از ویژگی های محصولات پرشین کاشی ایرانیان میتوان به مقاومت بالای آن در برابر سایش اشاره کرد از همین رو برای اماکن پررفت و آمد مانند کف معابر، فرودگاه ها، هتل ها و… این مجموعه با توجه به خلا بازار در سال ۹۳ تلاش نمود و از خط تولید جدید خود پرده برداشت و کاشی مینیاتوری را در دسته محصولات خود قرار داد و با نام چیتا سرامیک البرز روانه بازار نمود. روش اجرای نمای خشک، سیستمی خود ایستا و مکانیکی است و بدون به کار بردن ملات و دوغاب و در واقع به روش خشکه چینی انجام می شود. نمای ساختماناجرای نمای شیشه دوجداره کرتین وال (لامل) اجرای نمای HPL .

دیدگاهتان را بنویسید