واقعیت زشت درباره اجرای نما

این ویژگی معماری برای حفظ ظاهر تمیز نما مهم میباشد. سیستم کرتین وال یکی دیگر از سیستم های اجرایی نمای شیشه ای میباشد که با توجه به نوع استراکچر آن که به صورت یکپارچه از آلومینیوم ساخته میشود، خطوط افقی و عمودی بسیار قوی و زیبایی در نمای ساختمان ،خصوصاً در سطوح بزرگ را ایجاد می نماید. توجه نکردن به ضوابط و قواعد طراحی نمای مدرن ساختمان ،یکی از موانع بر سر راه تاییدیه نما توسط شهرداری می باشد. تفاوت این دو سیستم در استفاده ازدرپوش های آلومینیومی می باشد ، که در سیستم های Face Cap با توجه به طراحی و نیاز پروژه میتوان از درپوش های تخت و یا درپوش های دوکی استفاده نمود. در سالهای اخیر معماران و طراحان ایرانی نمونه هایی از طراحی نمای ساختمان مدرن، کلاسیک و سنتی با کاربری های مختلف را به اجرا در آورده اند که در نوع خود بی نظیرند. سازههای آجری غیر مسلح، در سراسر دنیا به ویژه در ایران و در شهرهای كوچك سهم عمده انواع ساختمان را به خود اختصاص دادهاند. در بحث طراحی نما امروزه فرم های متقارن و احجام خشک جای خود را به طرح هایی جسورانه تر و مینیمال تر داده اند.

نحوه استفاده نمای مدرن To Want

نمای های مدرن اسپایدر انتخابی مناسب جهت مکان های اداری و مسکونی هستند برای برآورده کردن سلیقه معماران و مالکان که نیاز به نمای مدرن ساختمان خود دراند . دکوراسیون داخلی ارتباط میان معماری و طراحی داخلی است طراحی داخلی عهده کار هماهنگ سازی اجزا و عناصر ساختمان با توجه به نیازهای انسان بر اساس سلیقه ها و فرهنگ کاربران در فضاهای داخلی است. علت آن این است که این متریال می تواند با قرار گرفتن در کنار رنگ های گرم باعث متعادل سازی فضا و ایجاد کنتراست شده و در نتیجه دکوراسیون فضای مورد نظر را به صورت ویژه ای دل انگیز و زیبا کند برای خواندن بیشتر راجب رنگ های بتن اکسپوز به مقاله دنیای رنگهای بتن اکسپوز مراجعه بفرمایید. اجرای هندریل شیشه ای باعث زیباتر شدن محیط شده و با بازتاب نور در روز سالن ها و ساختمان ها را روشن تر می کنند و با استفاده لامپ های کمتر می توان در مصرف برق و انرژی صرفه جویی کرد.

پایدار دلایل برای اجتناب اجرای نما

دلایلی که در بالا به آنها اشاره شد باعث شده است که آجر در اجرای بسیاری از انواع نماهای تجاری مدرن در ساختمانهای تجاری استفاده شود. امروزه یکی از متداولترین نماهای مدرن ساختمانی، طراحی و اجرای نماهای شیشه ای با سیستم فریم لس میباشد. هنر چیدن آجر در بناها به منظور عرضه نماهای تزئینی متناسب با شکل کلی بنا را آجر کاری مینامند. البته نمای سنتی نیز جایگاه خود را تا حدودی حفظ کرده است. در ضلع شمالی لایه آجری پرمنفذ، فاصله ای از خود ساختمان ایجاد می کند و فضایی برای کاشت گیاهان و افزایش تهویه و طراوت بوجود می آورد. اما استفاده از سرامیکهایی با رنگ روشن هم برای نمای ساختمان ویلایی کوچک هم بزرگ زیبا و برازنده است. ورق های کامپوزیت نیز با از استفاده نبشی های آلومینیومی که از قبل در کارگاه مونتاژ داخل باکس ورق ها نصب گردیده اند. ساختمان خانه سبز در یکی از مناطق شمالی تهران قرار دارد که در سال های اخیر بافت گیاهی آن به دلیل ساخت وساز از بین رفته اند و طراحان در طراحی پروژه سعی داشتند تا ارتباط ساختمان را با فضای سبز تقویت سازند. شیدردوکی آلومینیومی، که با توجه به قابلیت نصب در زوایای مختلف با استفاده از پایه های آلومینیومی و درپوش تعبیه شده و نگهدارنده،کمک بسیار شایانی در مبحث اتلاف انرژی در کنار زیبایی بخشیدن به نمای ساختمان نموده اند. This content w​as wri tten with the help ​of G SA᠎ Con tent G enerat​or Demoversion᠎.

نمای خشک سنگ

بافت نمای ساختمان های این منطقه در گذشته آجر بوده و امروزه تقریبا این بافت با ساخت و ساز ها جدید در حال از بین رفتن می باشد. تنها عناصر فلزی اجرا شده در این سیستم، پروفیل های فلزی کمربندی ها میباشد که با توجه به وزن طرح محاسبه و در محل پوتر یا تیرهای فلزی ساختمان و براکت های آهنی که اتصال بین پروفیل های عمودی آلومینیومی و کمربندی های فلزی میباشند و توسط لاستیک های دی اکتیریکال از یکدیگر جدا میگردند، اجرا میگردد. با این مقدمه در ادامه این نوشته از خانه معمار به علت اهمیت نمای ساختمان پرداخته ونظرات میس ون دروهه در مورد نما بیان می کنیم .سپس به ویژگی های اصلی نمای مدرن می پردازیم و اصول و متریال قابل استفاده در طراحی این سبک نما را هم مرور می کنیم.پس با ما همراه باشید. همچنین اغلب سازههایی كه دارای اهمیت تاریخی هستند، با استفاده از مصالح بنایی ساخته شدهاند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک مدرن لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید