هههه… گوش کن! آیا صدای نما خشک را می شنوید؟

در عصر حاضر طراحی نما برای ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار شده است و با توجه به اینکه نمای بیرونی سازه روی ارزش مادی آن تاثیرگذار می باشد از این رو بهتر است شما در هنگام طراحی نما برای ساختمان های مسکونی و تجاری توجه لازم را داشته باشید. شما با استفاده از این نما زیبایی را به ساختمان تان هدیه می دهید و باعث می شود ارزش ساختمان شما چندین برابر شود. بسیاری از نمای سازه ها ارزش تاریخی دارند یا به شکلی هستند که انسان را به گذشته میبرد، مانند نمای سازه آجری. در واقع نمی توان بطور دقیق گفت که قدمت سازه های آجری به چه تاریخی بازمی گردد، اینگونه به نظر می رسد که انسان های نخستین پس از مشاهده ی پخته شدن خاک و گل در مجاورت آتش و دریافتن اینکه گل و لای پخته شده مقاوم تر از کلوخه ها می باشد پی به خاصیت و طرز ساخت آجر بردند. نمای سازه شامل دو قسمت اصلی ساختمان یا بیشتر، قسمت ورودی بام ساختمان و ورودی اصلی ساختمان وابسته به شکل و نوع زمین میباشد در اکثر کشورها طراحی و ساخت نمای سازه این قسمتها برای همخوانی نما با بافت قالب زیر نظر سازمانهای شهری صورت میگیرد.

نحوه نصب نمای خشک

᠎A rtic le was c​reat ed ​by G SA Co᠎ntent Ge᠎nerator DEMO!

نمای سازه شامل دو بخش اصلی ساختمان می باشد، قسمت ورودی بام ساختمان و ورودی اصلی ساختمان که وابسته به شکل زمین میباشد در اکثر نقاط جهان طراحی و ساخت نمای سازه این قسمتها برای هماهنگی نما با نوع بافت تحت نظارت سازمانهای شهرداری صورت میپذیرد. این مسئله در بسیاری از مواقع به نظرو سلیقه بیننده یا ناظر وابسته است اما با این حال اصول مخصوص خود را دارد. معمولا طراحی نمای سازه چندان دشوار به نظر نمی رسد؛ اما آنطور که فکر می کنید مسئله ی ساده ای نیست. طراحی و ساخت نمای سازه به سبک مدرن ؛ اگر طراح نیستید و می خواهید نمای سازه خود را معمارانه طراحی کنید و یا حتی از مناسب ترین و به روزترین طرح ها استفاده کنید، باید قواعدی که یک طراح یا معمار طی طراحی و ساخت نمای سازه در نظر ققرار می دهد را به کار ببرید. در ادامه این مطلب از ویکی طراح به نکتههای مهم و اساسی در خصوص خشکه چینی آجر اشاره خواهیم کرد.

در اینجا به مزایا و ویژگی های انتخاب و نصب پنجره به عنوان نمای ساختمان اشاره می کنیم. فایبر سمنت برد (پانل سیمانی) به دلیل مزایای بسیار زیاد در ساختمان سازی کاربرد فراوان دارد که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد. در ادامه برای شما سنگ های پر کاربرد در نماکاری ساختمان رو معرفی کردیم. شاید یکی از مهمترین دلایل توسعه استفاده از فایبر سمنت قیمت بسیار مناسب آن بالاخص در کاربرد در نمای ساختمان در مقایسه با سایر مصالح باشد. از مزایای فایبر سمنت برد (پانل سیمانی) رنگ پذیر بودن آن است که ویژگی بسیار حائز اهمیتی در استفاده فایبر سمنت برد (پانل سیمانی) در دکوراسیون داخلی و نمای مصالح نمای خشک ساختمان می باشد. به قطع می توان گفت آجر یکی از مواد و مصالحی است که در هر گوشه از طراحی و ساخت نمای سازه عمرانی ما دیده می شود و استفاده از آن در نماهای کنونی به یادآورنده رنگ و بوی گذشته می باشد و این نکته ای جالب توجه برای بسیاری از ما ها می باشد.

This article h as  be en g ener​ated  with behsaznama Con᠎tent Gen er᠎at᠎or Demov er᠎si᠎on !

از آن جایی که در پنجره از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود، نما را می توان بدون استفاده از داربست آماده کرد. بدون شک پیشرفت در صنعت ساختمان سازی متوقف نخواهد شد همانطور که امروزه شاهد آن هستیم بسیاری از مصالح نوین و جدید جایگزین مصالح قدیمی و سنتی شده اند ، همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتسکاری جای خود را به کنافکاری داد، در اجرای نما هم استفاده از مصالح و ملات کاری منتفی شده است و نصب نما خشک را ترجیح می دهند. نما در واقع بستر کالبدی شکل دهنده به تصویر ذهنی شهروندان از محیطی است که در آن قرار گرفته اند و از این جهت حائز اهمیت است. انتخاب چهارچوب نگهدارنده و اتصالات مقاوم و ماندگار در برابر سرما و گرما و بخار آب و گازهای موجود در هوا در زمان اتصال شرایط زیر کار و بارهای اضافی از قبیل فشار و باد و باران و نوع ارتباط چهارچوب با سازه از اهمیت بالایی برخوردار است. فایبر سمنت برد (پانل سیمانی) در برابر نور خورشید و برف و باران و حشرات و ضربه کاملا مقاوم می باشد. استفاده فایبر سمنت برد (پانل سیمانی) در نمای ساختمانهای بلند و برج ها بسیار مناسب است و از ایمنی کافی برخوردار است به دلیل اینکه پانل فایبر سمنت به پروفیلهای فولادی که بعنوان زیرسازی به اسکلت ساختمان متصل شده است پیچ می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید