همه چیز درباره اتصالات نمای خشک

با هم تفاوت داشته و همین موضوع می بایست در طراحی و اجرای شاسی نما لحاظ شود . طراحی نمای ساختمان به عنوان اولین گام برای شروع شاسی کشی نما می باشد چرا که ابعاد پیش آمدگیها یا انحنا های موجود در نمای ساختمان بایست توسط طراح نما مشخص شده و بر اساس آن شاسی کشی انجام شود. یک مجموعه پیش ساخته با ابعاد بزرگ است که به سازه متصل می گردد و به آن خرپا گفته می شود . رابیتس مناسب برای استفاده در نما با توجه به وزن سنگین نما بهتر است که رابیتس گالوانیزه سنگین با وزن 1200 گرم باشد که توصیه می شود به صورت دولایه روی شاسی بسته شود . پروسه پخت تایل ها در دمای بالای 1200 درجه سانتی گراد انجام می شود. اندازۀ این حفرهها باید حداقل 2 میلی متر باشد و عمق و ضخامت آن مناسب و با توجه به اندازه بست انجام میگیرد. بستگی دارد. به طور کلی در صورتیکه برای اجرا نمای سرامیک خشک از متخصصان کارازموده استفاده شود، کار اجرای نمای سرامیک خشک از سرعت خوبی برخوردار خواهد بود. در این مرحله نوبت به اجرای شاسی اصلی نما می رسد که با توجه به طرح نمای موجود انجام می شود .

انواع نمای خشک

با توجه به موضوع فوق الذکر به بحث شاسی کشی نماهای خشک نپرداخته و شاسی کشی نماهای تر را مورد بررسی قرار خواهیم داد . مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. سرامیک خشک مخصوص نما به دو صورت کلی در بازار صنعت ساختمان کشور تولید و ارائه میشود. طرح مصوب نما توسط مهندس طراح معماری دارای صلاحیت طراحی شده و به کمیسیون نما ارائه می شود . مطابق با ضوابط معماری و شهرسازی در هر استان برخی ساختمانها نیاز به تهیه طرح نمای مصوب دارند که لازم است نمای ساختمان بر اساس طرحی که در کمیسیون نما مصوب شده است اجرا شود در غیر این صورت در زمان دریافت پایانکار احتمالاً مشمول جرائم سنگین یا شاید تخریب خواهند شد. همانطور که گفته شد برخی ساختمانها مشمول تهیه طرح مصوب نما می شوند که این نکته نیز در ضوابط شهرسازی هر استان مشخص شده است. This ᠎po st h​as be᠎en ​do ne by behsaznama C​on te᠎nt Gen erator  DE MO!

این طرح در صورتیکه مغایرتی با الزامات طراحی در استان نداشته باشد، مصوب شده و به مالک جهت اجرا تحویل داده می شود . اگر دوست دارید نمایی همه چیز تمام داشته باشید، می بایست طراحی نمای ساختمان را به گونه ای انجام دهید که با نقشه، رفتار بنا و عملکرد ساختمان، سازه و شرایط اقلیمی تطابق داشته باشد. در نحوه نصب نمای خشک به صورت نامشهود نیز اتصالات نمای خشک ساختمان بعد از نصب دیده نمیشوند. به طور کلی مهمترین ویژگیها و مزایای چسب پلی اورتان عبارتند از: درزگیری فوری چسب پلی اورتان زمان گیرایی ایدهآلی دارد و برای اتصالات اضطراری و درزگیریهای سریع مصالح ساختمانی یا اتصال قطعات مختلف به یکدیگر قابل استفاده است. بهترین زمان برای تهیه طرح مصوب نما خصوصا در ساختمانهای بتنی، همزمان با تهیه نقشه های مصوب و قبل از شروع عملیات ساختمانی می باشد . بر خلاف نماهای خشک که گفتیم شرکتهایی هستند که مسئولیت طراحی تا اجرای این نماها را برعهده گرفته و تقریباً در این نماها جای نگرانی نداریم، در نمای تر با توجه به مشخص نبودن وزن نما که یکی از آیتم های مهم در طراحی شاسی این نماهاست ، مهندسین طراح سازه به این بخش ورود نکرده و دتایل خاصی را همراه طرح نمای مصوب ارائه نمی کنند .

اجرای نمای خشک

تعدادی از این مزایا که بیشتر از سایرین مورد توجه میباشد را در این بخش ذکر کرده ایم. شرکت زیباآشیان صنعت، پیشرو در صنعت نمای ساختمان، به منظورایجاد سهولت در دسترسی به پروفیل ها و یراق آلات مختلف در این صنعت و عرضه و توزیع آنها، اقدام به تولید انواع قطعات فلزی از جنس آلومینیوم، فولاد و گالوانیزه نموده است که مورد استفاده در اجرای انواع سیستم های نصب نمای خشک با متریال های مختلف از قبیل سنگ، سرامیک، شیشه، آجر، سفال و … تنوع انواع سرامیک خشک، قیمت سرامیک خشک نما و نیز طرح و رنگ و شیوههای اجرای نمای خشک بسیار بالاست. موارد و متغیرهای متعددی در قیمت گذاری یک نمای خشک تاثیر گذار می باشد. تنوع متریال برای اجرای نمای خشک بسیار گسترده است و از مصالحی مانند: انواع سنگ, آجر, چوب,فلز, کامپوزیت,شیشه و موارد دیگر می توان استفاده نمود. انواع روش اجرای نما ، اجرای نما در ساختمان ها معمولا به سبک های مدرن و کلاسیک می باشد، همچنین از متریال های گوناگونی استفاده می کنند. در این سبک متریال و اتصالات صریح کنار هم قرار می گیرند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مطالب بشتر وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید