نمای ساختمان تبلیغات صد و یک

همچنین در هنگام نصب سرامیک در نما به شیوه خشک فاصله ای چند میلیمتری بین سرامیک ها گذاشته میشود که هم از شکسته شدن آنها در اثر انقباض و انبساط جلوگیری میکند و هم زیبایی بیشتری دارد. دومین روشی که برای اجرای نماهای آجری به کار میبرند، با استفاده از چسبهای مخصوص است که برای اتصال مصالح مختلف مانند کاشی و سنگ و آجر و… ساختمانهای مسکونی دیوارهای محکم و یکپارچهای محصور شده بودند که با حداقل نفوذی به بیرون بدنه تشکیل یک فضای عمومی را میدادند و نماسازی برای ساختمانهای مسکونی به مفهوم امروز آن نبود. جهت عایق شدن دیوارهای خارجی می توان از فضای مجوف موجود میان سرامیک ها و دیوارهای خارجی جهت نصب مواد عایق صوتی و حرارتی استفاده کرد. کامیلوزیته با برداشت آماری خود از ۲۵۵ کلیسای شهر رم، ثابت کردهاست که ۱۱۰ کلیسا از سه طرف، ۹۶ کلیسا از دو طرف و فقط ۶ کلیسا از هیچ جبهه به بافت شهری متصل شدهاند. Th​is article h as been cre​ated ᠎by G SA Con tent Gen er​ator  D᠎em​ov᠎ersion !

متریال نمای خشک

جالب توجه آنکه نه تنها خانههای یونان و روم باستان درونگرا و حول یک حیاط مرکزی شکل گرفتهاند، بلکه ویلاهای روم و کوشکهای تمدنهای دیگر که چهار جبهه یا چهار نما بودند، در پشت دیواری بلند از دید و دستبرد غریبهها حفاظت میشدند. نمای ساختمان شامل دو سوی اصلی ساختمان یا بیشتر می باشد ، قسمت ورودی پشت بام و ورودی اصلی ساختمان بسته به شکل و نوع زمین میباشد در اغلب کشورها طراحی و ساخت این قسمتها برای همخوانی نما با بافت قالب زیر نظر سازمانهای شهری صورت میگیرد. با بهساز نما بهترین ها برای شما! اغلب سرامیک ها را پس از نصب دیگر نمی توان به راحتی جابجا کرد و به همین دلیل اگر در جایی از کار مشکلی ایجاد شود باید هزینه دوباره ای کرد و آن ها را تخریب کرد، اما سرامیک خشک اینگونه نیست و می توان آن را به راحتی جابجا کرد. آنچه که باعث شد در اوایل قرن بیستم، پنجرهها بزرگتر و جدارهها شفاف تر گردند از یک طرف نیاز به نور بیشتر و تهویه بهتر و از طرف دیگر امکان تولید سطوح بزرگتر شیشه در قرون نوزدهم بود. انسان نیاز به نور و تهویه داشت و محتاج ارتباط با طبیعت و جامعه بود. Th is a rticle h as  been writt en by  behsaznama Co᠎nten t Generator DE MO.

چون نمای ساختمان حداقل منفذ را به بیرون داشت جلوی باد و باران، گرما و سرما و نفوذ عوامل حیوانی و انسانی را میگرفت، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم مطالب بشتر میکرد. ریشه واژه سرامیک از واژه یونانی به نام “Keramikos” گرفته شده است که در فرهنگ لغات فارسی به معنای “سفال گری” ترجمه شده است. در ساختمانسازی به سویه ی بیرونی یک ساختمان نما گفته میشود.به طور کلی نمای ساختمان از دو عنصر اصلی تشکیل شده که شامل ارکان و اجزا می باشد ارکان نما، ریتم های عمودی و افقی و سطح آسمانه (سقف) یک بنا محسوب می شود.و تمامی جزییاتی که در دید ۱۴۰ درجه عمودی و ۱۶۰ درجه افقی دید انسان میشود و همچنین طراحی درب و پنجره اجزا یک نمای خانه محسوب می شود. کالین رو نشان میدهد که منظور از شفافیت خیلی بیشتر از آن چیزی بود که معماران نوگرای دههٔ پنجاه و شصت میلادی از آن برداشت میکردند. منظور معماران نوگرای نسل اول از شفافیت صرفاً «آن طرفش پیدا بودن» یک جنس؛ برای ایجاد رابطهٔ بصری میان درون و بیرون نبود.

مجری نمای سرامیک خشک

شفافیت که یکی از اصول خرد گرایی و یک شعار سیاسی اجتماعی زمان بود، به معماری انتقال یافت و مفاهیم «سبکی» و «شفافیت» ارکان اصلی زیبایی شناسی نو گرا شدند. ۴- از جمله معایب نمای سرامیک عایق نبودن آن به سرما و گرما و صدا است. اما تبدیل پنجره به عنوان رابط بصری میان فضای بیرون و درون مشکل دیگری را به همراه داشت و آن اینکه پنجره مهمترین عنصر انتقال مزاحمتها از فضای بیرونی (سر و صدا و مشرفیت به ویژه برای طبقهٔ همکف) بود. اولین و قدیمیترین وظیفهای که نما به عهده دارد، وظیفهٔ محافظت از انسانها در مقابل تهدیدهای بیرونی است. انسان برای حفاظت خود در برابر عوامل جوی و اقلیمی از یک طرف و حیوانات موذی و انسانهای مزاحم از طرف دیگر، فضایی به نام خانه را برای خود ایجاد کرد. روزنهها (در و پنجرهها) که عنصری از نما بودند این نقش را به عنوان رابط فیزیکی و بصری به عهده گرفتند. رفته رفته نیاز به این مواهب بیشتر شد و در نتیجه ایجاد روزنه در دیواره افزایش یافت، نیاز به پوستهٔ سومی برای حفاظت بیشتر شد. برای همین نما تبدیل به رابط میان درون و بیرون شده، باید ورود نور، هوا و میهمان را به داخل تأمین کرده، امکان دید خوبی را به بیرون ایجاد میکرد.

دیدگاهتان را بنویسید