نمای ساختمان – آیا این یک کلاهبرداری است؟

سرامیک پرسلانی نما در دو دسته مجوف و توپر تولید می شود. ایران مواد یک وبسایت محتوایی در حوزه مواد مهندسی است که از سال 1387 فعالیت خود را با هدف توسعه فن و دانش مهندسی مواد در ایران آغاز نموده و همواره برای اعتلای آن تلاش می کند. میتوان از گوشه سمت چپ یا راست دیوار آغاز به سوراخ کردن دیوار نمود. چرا که سوراخ کردن نادرست سنگ نما منجر به خراب شدن سنگ میشود. در نصب خشک سنگ نما، فضای خالیای به میزان تقریبی 30 تا 45 میلی متر بین جدار خارجی دیوار و سنگ نما واقع میشود که منجر به وجود یک لایۀ هوایی بین دیوار و سنگ نما میشود و به عنوان عایق حرارتی عمل میکند. نمای سرامیک خشک را با عنوان نمای سرامیک پرسلانی نیز می شناسند. قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری دارد.

دیتیل نمای خشک سرامیک

در نصب خشک سنگ نمای ساختمان به دلیل سوراخ کردن سنگ، احتمال ترک خوردگی و یا شکستن سنگ در حین این عمل وجود دارد. در روش نصب خشک باید سنگی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ضخیم باشد، چرا که در این روش، نیاز به سوراخ کردن سنگ است و چنانکه سنگ از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد ترک خواهد خورد. باز و بسته نگه داشتن فضای بین ساختمان و نما، بر قیمت نمای خشک سرامیک تأثیرگذار است. نصب خشک سنگ نما، ما را در ایجاد نمایی کامل و بی نقص و دارای زیبایی دلخواه در سریعترین زمان ممکن یاری میرساند. همانگونه که از عنوان نمای خشک بر می آید، تفاوت اصلی این نما با نمای ملاتی، در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. روش نصب خشک که با عنوان روش نصب مکانیکی نیز شناخته شده است، با استفاده از پیچ و مهره فلزی انجام میپذیرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سرامیک پرسلانی نما ، با فرمول جدید تولید شده است که به دلیل استحکام و مقاومت آن به عنوان مصالحی نو در نماسازی مورد توجه قرار گرفته است. Po st h᠎as been created with behsaznama᠎ Con tent Gen​erator D​emover si᠎on!

سرامیک نانوتیس

سرعت اجرا در نمای خشک بیشتر از روش سنتی است. هر چند نصب خشک سنگ نما مانع ترکخوردگی و شکستگی بعد از نصب سنگ میشود امّا در حین نصب چنانکه دقت و مهارت لازم وجود نداشته باشد به سنگ آسیب وارد خواهد شد. پیچ و بست با زاویهای مطابق با سوراخ ایجاد شده در سنگ نما بر روی دیوار قرار گرفته و به سنگ بسته میشود، به گونهای که حداقل 2 میلیمتر فضای خالی بین سنگهای نصب شده و دیوار وجود داشته باشد و به همینگونه کل دیوار پوشانده میشود. دقیقاً محل سوراخ بر روی سنگ و دیوار مشخص میشود. همایش چند قدم تا تهران همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی صبح امروز با حضور مدیران کارخانه کاشی و سرامیک سعدی، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین ، بانک ملی ایران در محل کارخانه در شهر ری برگزار شد. دقت داشته باشید که برای برش کاشی یا سرامیک در کنجها و محل لوله تاسیسات به راحتی میتوانید پس از اندازه زدن، از سنگ فرز یا الماس استفاده کنید. از سال 1381 تا به الان مجتمع تولیدی آپاداناسرام توانسته با به کارگیری پیشرفته ترین فناوری های به روز جهان در لیست بهترین تولیدکنندگان کاشی قرار گیرد.  Post was cre​at ed ᠎by G SA᠎ Content G ener​ator  D​emoversi​on.

معایب نمای سرامیک خشک

در حالت کلی طیف رنگهای روشن موجب بزرگتر جلوه دادن منزل میشوند. سرامیک ها با رنگ روشن می توانند نور پذیرایی را منعکس کنند، همین امر کمک می کند فضا بزرگتر به چشم بیاید. در این روش قطعات اتصالی قابل رویت می باشند و ویژگی اصلی آن سرعت نصب و سبک تر بودن سازه و زیرسازی می باشد. نماهای رومی یک نمای خارجی و زیبا هستند که امروزه در بیشتر ساختمان ها از ان نیز استفاده میکنند. مقدار تخلخل در کاشیها از سطوح خارجی به داخلی متفاوت است و از سطح به داخل بیشتر می شود و سطح کاملاً خارجی کاشی ها خصوصاً در کاشی های با جذب آب زیر ۵۰% به هیچ وجه تخلخل باز ندارد. طیف وسیع طرح و رنگ ها قابلیت هماهنگی با اجزای دیگر دکوراسیون خارجی مطابق با سلیقه شما را دارند. یکی از روش های رایج استفاده از سرامیک در نما ، اجرای نمای سرامیک خشک می باشد که در ساختمان های بلند مرتبه و طیف وسیعی از کاربری ها مانند اداری، آموزشی و مسکونی رواج دارد. رنگ طوسی تنها در دکوراسیون فضاهای داخلی مسکونی کاربرد ندارد و از طیف های متنوع این رنگ می توان در فضاهای اداری نیز استفاده کرد.

مزایای نمای سرامیک خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک کنید لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید