میانبرهایی به اجرای نما که فقط عده کمی از آن اطلاع دارند

نظارت بر اجرای نما توسط شهرداری انجام می شود یا سازمان نظام مهندسی؟ سازمان نظام مهندسی فقط به صورت کلی بر هر مرحله از ساختمان نظارت دارد ولی اینکه آیا نمای اجرا شده با نقشه های مصوب تطبیق دارد یا خیر هنوز ورود پیدا نکرده است. از این رو مدیران رتبه اول سازمان ها و موسسات ، علاوه بر روش های جدید تبلیغات ، تلاش می کنند تا نوع محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده ی نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد. نما باید به گونه ای طراحی شود که فضای داخلی را از گزند باد، نور شدید خورشید و باران حفاظت کند. اگر سازنده ای به تمامی ضوابط نما عمل کند و موارد توصیه ای را هم مدنظر قرار دهد بسته تشویقی مثل تراکم یا اعمال تخفیف در هزینه صدور پروانه ساختمانی برای آن وجود دارد؟ به تعبیر دیگر وقتی پروانه ساختمانی صادر می شود، مالک ملزم است زیر نظر مهندس ناظر نقشه های مصوب ساختمان را اجرا کند. Data h᠎as be᠎en cre᠎at​ed with behsaznama Conte nt Gene᠎ra᠎to r DE MO.

دتایل نمای خشک

پس از صدور پروانه ساختمانی و اجرای عملیات ساختمانی، بر نمای در حال ساخت نظارت و کنترل اعمال می شود تا مشخص شود مطابق با نقشه ها پیش می رود یا خیر. همچنین می توانید از رنگ های قوی، بادوام و موثر برای تزیین نما در برابر سیمان کاری و هوای مرطوب استفاده کنید. و همین است که امروزه مردم برای بخشیدن رنگ و بویی رومی به خانه هایشان از نمای سرامیک خشک رومی بهره می برند. 10. وقتی که در نمای ساختمان از سنگ استفاده می کنیم، علی رغم این که دارای زیبایی است، اما چون سنگ های به کار برده شده در نما دارای سطحی صاف و صیقلی هستند، ممکن است با ملاتی که در پشت آن قرار می گیرد چسبندگی کامل پیدا نکرده و در صورت وقوع زلزله نه چندان بزرگ و یا به دلیل اختلاف ضریب انبساط حرارتی سنگ با ماسه و سیمان پشت آن، ملات پشت سنگ از آن جدا شده و به احتمال خیلی زیاد سنگ نما سقوط کند.

فروش تجهیزات نمای خشک

᠎Th is c on᠎tent w as done with G SA Content G en erat᠎or D em over᠎sion!

وقتی که نقشه های نما مصوب می شود در صورت عمل نکردن به نقشه نما شهرداری منطقه می تواند گواهی عدم خلاف برای ساختمان صادر نکند چون از مفاد و نقشه های مصوبه تخلف کرده است. در صورت رعایت نشدن نقشه نمای تایید شده به مالک تذکرات لازم داده می شود تا نمای ساختمان را مطابق نقشه های مصوب اجرا کند. این موضوع میتواند زیبایی نتیجه نهایی کار را چندین برابر کند. این درحالی است که انواع نمای خشک آجرنما را میتوان در قالبهایی که برای آن تنظیم شده به صورت خیلی سریع چید و در نمای ساختمان نحوه نصب نمای خشک به کار گرفت. 6. خاکی که از برش سنگ در هنگام فرزکاری حاصل می شود، کاملا از پشت سنگ شسته شود. به منظور مقابله با حمله سولفات ها و جلوگیری از آسیب دیدگی و تخریب نما در نماهای بتنی، سیمانی و آجری، استفاده از سیمان ضد سولفات در نما لازم می باشد. 1. در نماهای بتنی، سیمانی که در آن ها از بتن استفاده می شود باید مقاومت در برابر حملات مواد شیمیایی، تغییر درجه حرارت و رطوبت در نظر گرفته شود.

در این فرآیند اگر سازنده ای به اجرای ضوابط نما اقدام کند در پرداخت عوارض ساختمانی برای او تخفیف هایی در نظر گرفته می شود ولی هنوز در دست رسیدگی است و نهایی نشده است. 2. به علاوه عدم وجود ترک خوردگی و خلل و فرج عوامل دیگری هستند که باید در نظر گرفته شوند. در مورد طراحی نمای بناهای بلندمرتبه هنوز ضابطه مشخصی تدوین نشده ولی معیارهایی در دست تهیه قرار دارد که بر اساس آن معیارها طرح ها ارزیابی شوند. در اصول طراحی شده چه ضوابطی برای نمای ساختمان بلندمرتبه الزامی عنوان شده است؟ تدوین سند تکمیلی طرح جامع شهر تهران (برنامه راهبردی مدیریت منظر شهری تهران) در چه مرحله ای قرار دارد؟ خوشبختانه طرح جامع تهران با اتخاذ رویکرد برنامه ریزی راهبردی که دارد از یک قالب سنتی خارج شده و با نگاهی جدید توانسته علاوه بر توجه به اصل انعطاف پذیری در سیاست گذاری، حوزه های جدیدی همچون حوزه های زیست محیطی و طراحی شهری را به قلمروی سیاست های طرح وارد کند. استفاده از نماشویی باعث می شود که نما سلامت خود را در برابر آلودگی حفظ کند. 4. با توجه به نمایی که قرار است احداث شود سطح زیر کار باید قبل از اجرای نما بندکشی، شمشه گیری، خراشیده یا آجدار شده و در صورت نیاز توری سیمی نصب شود.

دیدگاهتان را بنویسید