مزایای نمای ساختمان

اجرای نمای بتن اکسپوز نمای سرامیک پرسلان و کامپوزیت از جمله پرکاربردترین های اجرای این نوع از نمای ساختمان می باشد. از این ماده موثر میتوان برای کاربردهای متنوع صنعتی از جمله صنایع دستی، تجهیزات و ابزارهای تفریحی و غیره استفاده کرد. خاصیت رنگ پذیری این ماده باعث میشود در صنعت ساخت نمای ساختمان و دکوراسیون کاربرد وسیعی داشته باشد. از پلی اورتان پلی اکریل با هدف خشک کردن جوهر و خاصیت پلی اورتان چسبنده، پلی اکریلت سنتز شده، امولسیونهای اصلاح شده و غیره تحت عنوان گیرنده جوهر آب استفاده میشود. صنعت چاپ چسب پلی اورتان بر پایه پلی یول، نسبت به انواع جوهرهای مبتنی بر آب دارای ویژگیهای برتری چون مقاومت بالاتر، ترکیبات غیر سمی، چسبندگی قوی، ویژگی غیر قابل اشتعال، قابلیت کنترل ویسکوزیته و دارای لایه روشن و خشکی قابل تنظیم است. متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است.

نحوه نصب نمای خشک

در روش دوم عملیات پخت سریع تر از روش اول است اما در روش پخت دوآتشه انعطاف پذیری کاشی ها بیشتر است در روش پخت تک آتشه می بایست کارخانجات تولیدی روش پیچیده تری را در پیش بگیرند و درصورت عدم آشنایی با مراحل تولید متضرر ضایعات زیادی خواهند شد این مسئله تا اندازه ایی مهم است که بسیاری از تولید کنندگان کاشی از روش دوآتشه استفاده می کنند. به دلیل عدم وجود فضای خالی در ساختار سرامیک خشک، این ماده در مقابل نفوذ عوامل خارجی به خصوص رطوبت مقاوم است. ویژگی واکنش پذیری گروه ایزوسیانات کمک میکند این ماده به دمای بالا برای پیشرفت واکنش نیاز نداشته باشد به همین دلیل در دمای محیط نیز به آسانی واکنش نشان میدهد. قلابهای نصب شده در پشت سرامیکها به آسانی بر روی پروفیلهای افقی نصب شده (سازه نصب سرامیک)، و پس از رگلاژ با یک پیچ ترمز، کار نصب سرامیک پایان می پذیرد. موضوع دیگر این است که در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی، آلودگی های صوتی و سایر مواردی که ممکن است ساکنین با آن مواجه شوند اعمال کرد، بطور مثال می توان یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود آورد که هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری کند. ​Th᠎is artic le w᠎as c᠎re ated with  GS​A  Content Genera᠎to​r DEMO!

در واقع در نمای خشک نوعی سیستم با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نمای ساختمان میشود. این ماده به عنوان یک درزگیر قوی با پر کردن انواع درز و شیار مانع از نفوذ رطوبت و آب در سطوح میشود. از دیگر ویژگیهای این ماده پرمصرف میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مقاومت فرسایشی بالا دارای قابلیت رنگ پذیری با رنگهای محلول در آب یا رنگهای حلال دارای مقاومت در برابر آب شور دارای ساختار غیر رسمی قابل استفاده در انواع مخازن آب آشامیدنی مقاومت در برابر شرایط آسیبزای محیطی دارای قدرت چسبندگی بالا به انواع مصالح و سطوح مهمترین کاربردهای چسب پلی اورتان چسب پلی اورتان در مدلهای مختلفی مانند فیلم، فوم، پودر، الاستومر امولوسیون و مایع در کارخانجات تولید و به بازار عرضه میشود. چسبهای پلی اورتان بر پایه پلی یول (pu) تولید میشود به همین دلیل برای اتصالات قطعات مختلف خودرو و لوازم جانبی داخلی آن کاربرد زیادی دارد.

سرامیک خشک نمای ساختمان

اما علاوه بر این متریال، به اتصالات هم نیاز داریم. به طور کلی مهمترین ویژگیها و مزایای چسب پلی اورتان عبارتند از: درزگیری فوری چسب پلی اورتان زمان گیرایی ایدهآلی دارد و برای اتصالات اضطراری و درزگیریهای سریع مصالح ساختمانی یا اتصال قطعات مختلف به یکدیگر قابل استفاده است. نمای سرامیک خشک جزو مصالح یا سرامیک هایی می باشد که به فول بادی معروف می باشند. است. این ماده برای چسباندن انواع مصالح ساختمانی مانند سرامیک، سنگ، پلاستیک، کاشی، شیشه، چوب، فلز، بتن و غیره به عنوان نوعی اتصالدهنده محکم و با نفوذپذیری بسیار پایین قابل استفاده است. چسب پلی اورتان نوعی ماده پلیمری از زنجیره مواد آلی با ویژگیهای مشخص مجموعه ها است. تضمین عملیات با دوام بدون از دست دادن خواص زیبایی شناسی، با یک ماده به درستی انتخاب شده، نیز به درستی آماده می شود و یک مخلوط چسبنده مناسب است. برخی دیگر دارای خواص نیمه رسانایی هستند و در ساخت ترمیستورها و یکسو کنندهها استفاده میشوند. همچنین چسب پلی اورتان در صنعت ساخت و ساز نقش مهمی در تولید ساندویچ پانل، مواد پی وی سی و پوششهای ضد آب دارد. آب بندی و عایق کاری یکی دیگر از کاربردهای چسب پلی اورتان برای آب بندی سطوح مختلف و عایق سازی مکانهای در معرض رطوبت است.

دیدگاهتان را بنویسید