مریض و خسته از انجام اتصالات نمای خشک وسیله منسوخ؟ این را {بخوانید|بیاموزید

فضای خالی : برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، اتلاف انرژی و تهویه، فضایی خالی بین نما و عایق در نظر گرفته میشود. همچنین، امکان محافظت نما از حرارت، رطوبت و خوردگی نیز بسیار مهم است. در اجرا و نصب نمای ساختمان سرامیک, روش خشک نسبت به روش ملات دار بسیار بهتر است. سرامیکی که با روش ملات دار نصب می شود بایستی قابلیت جذب آب در پشتش را داشته باشد. این سرامیک ها در برابر مواد خورنده ی اسیدی و بازی، مواد شوینده بسیار مقاوم بوده و ثبوت رنگ خود را در برابر این مواد به خوبی حفظ می کنند. اتصالات باید ضخیم و با دوام باشند تا در برابر سرما، گرما، بخار آب و گازهای موجود در هوا مقاومت کنند. علاوه بر حفظ ثبات رنگ اجرای نمای سراميک خشک در برابر اشعه مضر خورشید نیز مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. برای نصب سرامیک خشک روشهای متعددی وجود دارد. صنعت حمل و نقل : در صنعت حمل و نقل برای ساخت کانتینر، ماشین سنگین و اتاقک خودرو به ورقهای رنگی نیاز است. سپس کلیپس ها به کمک برجستگی هایشان توسط چسب مخصوص داخل این شیارها محکم می شوند.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

در نهایت سرامیک ها به وسیله پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده و رگلاژ می شود. ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها توسط دستگاه اتوماتیک شیارزن، شیارهایی در دو جهت معکوس تعبیه می گردد. در سرامیک سرامیک مجوف پرسلانی با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن، مسائل مربوط به آب بندی را به طور ۱۰۰ درصد حل می کنند. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا 50 درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد. جهت آشنایی با فایبر سمنت برد طرح چوب این نوشتار را مطالعه نمایید .

این روش که وقت گیر بوده و بایستی دقت شود اتصالات بین ملات و سرامیک محکم باشد. باید در نظر داشت که در سیستم نمای خشک، متریال نما توسط اتصالات نمای خشک و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که همین امر باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب درست و صحیح این اطمینان را می دهد که در شرایط سخت نیز به هیچ عنوان سقوط نخواهد کرد. در پشت سرامیک های نما توری فلزی و یا پلاستیکی قرار داده می شود تا در صورت جدا شدن آن ها از ساختمان، از سقوط و شکسته شدن سرامیک ها جلوگیری شود. در روش نمای خشک برخلاف روش های سنتی طراح و ساخت، خبری از ملات برای اجرای نما نیست. سرامیک نما بیشتر برای نمای خارجی ساختمان ها مخصوصا در مناطق سردسیر مناسب است. لازم به ذکر است بهره بردن از مزایای نمای سرامیک، به چگونگی نصب و پیاده سازی آن در نما هم بستگی دارد. سرامیک نما اغلب به صورت رنگ های یکدست بوده و ترکیب آنها در یک نما، زیبایی خاصی دارد. اجرای این نوع نما، هم به صورت VISIBLE و هم به صورت INVISIBLE امکان پذیر می باشد. Th᠎is con​tent has ​be᠎en generated by behsaznama Con​te nt​ Gen᠎erat or ​DEMO.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM از لغزش سرامیک ها جلوگیری می نمایند. جدای از تمام مواردی که گفته شد، سرامیک خشک در برابر رطوبت آسیب ناپذیر است، در واقع میزان جذب رطوبت توسط این سرامیکها کمتر از یک درصد است. شایان ذکر است، قیمت تمام شده سرامیک فول بادی کمتر از سرامیک خشک پرسلانی مجوف می باشد. فروشنده سرامیک ارزان قیمت این محصول را در دو نوع عمده و خرده در بازار عرضه می کنند که با بازاریابی و تبلیغات آن به جذب مشتری پرداخته و با حضور فعال در بازار و با شناختی که از آن دارند آن را به فروش می رسانند. آب بندی کردن پنجرهها و پیش آمدگیهای ساختمان و ممانعت از ایجاد پل حرارتی طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد. پس انداز از خشک فرارسيدن خمیر، بلوا را با برس از عمق نما میتراشیم. تولید سرامیک های خشک نما نمونه ای طلایی از تأثیر پیشرفت مهندسی متالورژی در مهندسی ساختمان است. این سرامیک خشک پرسلانی به جهت داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود خاصیت عایق بندی بیشتری دارند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ادامه مطلب لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید