كتاب موسيقي هادئة.

داستان موسیقی ایران، به طور خاص و جهان به طور عام، داستانی است پر از فراز و نشیب و در این میان آنچه ما را به مبدا پیدایش این هنر نزدیک میکند کشف نیهای استخوانی مربوط به هزارههای قبل از میلاد است که در نوع خود ابتداییترین و اولین نمونههای سازهای موسیقی محسوب شود، شادروان حسن مشحون معتقد است، از زمانی که بشر توانست انفعالات درونی خود را به وسیلهی صدا نمایش دهد و وزن را از صداهای منظم و مختلف طبیعت به دست آورد، موسیقی را به وجود آورد زیرا جهان پر از اصوات است و عالم خلقت بر توازن و انتظام استوار است. آثار : ۱ تاریخ موسیقی ایران ویژگی اثر : تالیف،این کتاب در دوره سیزدهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ،از طرف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و برگزیده شده است.آشنایی با کتاب: «تاریخ موسیقی ایران»: تاریخ موسیقی ایران (دو جلد)؛ حسن مشحون؛ تهران: نشر سیمرغ، با همکاری نشر فاخته، ۱۳۷۳٫ هنر یکی از عوامل مهم ابراز احساسات و بیان زیبایی است که بشر با الهام از طبیعت به آن دست یافت و از زمانی که توانست انفعالات درونی خود را به وسیله صدا نمایش دهد، و وزن را از صداهای منظم و مختلف طبیعت به دست آورد، موسیقی را به وجود آورد. ​This post h᠎as been do ne wi th GSA Conte᠎nt Gen​erator D​em᠎oversion!

خريد كتاب موسيقي

نویسنده این کتاب با ارایه و ذکر ماخذ کاملا معتبر ایرانی و خارجی، فرضیه های زیادی را در زمینه تئوری موسیقی و سرچشمه پیدایش برخی گونه های موسیقایی مطرح می کند و با روش تحقیق درستی که به مخاطبش ارایه می دهد، آنها را به اثبات می رساند. این پژوهشگر به نقل از لئوپلد دوفن مینویسد: ریشه موسیقی به عهد کهن ارتباط دارد، موسیقی صوتی با سخن به وجود آمده است و در واقع همان روزی که انسان توانست برای نخستین بار خوشیها و رنجهای خود را با صدا نمایش دهد، مبدا موسیقی است. مقدمه سوم و چهارم اختصاص دارد به مباحثی در ارتباط با مشکلات موجود بر سر راه تعریف موسیقی و همچنین معرفی اجمالی انواع و اشکال موسیقی و معنای اصطلاحاتی همچون مقام، دستگاه، گوشه، سنفونی، موومان، سونات، سوئیت، اپرا، اپرت و فولکور. این کتاب به خوبی نوشته و به وضوح تنظیم شده است و طیف وسیعی از موضوعات مختلف از جمله برخی از تئوریهای موسیقی مدرنتر مانند راک، جاز و بلوز و همچنین آهنگسازی، تنظیم، هارمونی و آکورد را پوشش میدهد. کتاب اصول و مبانی موسیقی نوشته سوسن شاکرین، دارای انسجامی تازه از سرچشمه های موسیقی ایران و غرب در بخش نظری و علمی موسیقی است.

و کشورهای عرب و سایر نقاط در غرب جهان، را با مستندات کامل توضیح می دهد.کتاب اصول و مبانی موسیقی نوشته سوسن شاکرین، دارای انسجامی تازه از سرچشمه های موسیقی ایران و غرب در بخش نظری و علمی موسیقی است. به هر روی برگزاری مراسم های تعزیه در شرایطی که خط نت وجود نداشت بهترین وسیله برای حفظ موسیقی ایران و آهنگ های ملی ما بود و بزرگ ترین نقش را در نگاهداری و انتشار و رواج موسیقی ملی و قدیم ایران داشته است. این حقیقت را هم نمی توان نادیده گرفت که تعزیه زمانی رواج یافت که شیرازه موسیقی قدیم ایران از هم گسیخته بود و اکنون از طریق همین تعزیه می توان بسیاری از الحان فراموش شده را از روی اشعار تعزیه که همه با آن آشنا هستند، به دست آورد. در ترجمه این کتاب به چند دلیل از معادل سازی برای واژه ها و اصطلاح های فنی یا به کارگیری معادل های موجود تا حد ممکن پرهیز کرده ام، و دلایل به اختصار چنین بوده اند: واژگان تخصصی رشته های گوناگون هنری، علمی، تکنولوژیک، اجتماعی و سیاسی همواره محصول جانبی جریان هایی زنده و پویا بوده اند و آشکار است که با پرداختن به معلول ها نمی توان هیچ سهمی در آفرینندگی یا حتا تولید داشت، تردیدی نیست که اگر روزی بتوانیم در زمینه پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر نقش جهانی ایفا کنیم آنگاه اصطلاح رایانه نیز به طور طبیعی جایی برای خود در فرهنگ پویا باز خواهد کرد؛ واژگان موسیقی علمی، شاید بیش از واژگان هر رشته دیگر، جهانی است و چون دوستداران و دانشجویان جدی موسیقی دیر یا زود ناگزیر از مطالعه متون غیرفارسی خواهند بود پس چه بهتر که این واژگان از آغاز به آنان شناسانده شود.

چگونه از کافه کتاب حمایت کنیم؟ گزینش دسته آموزشی اخبار اقتصادی و بازرگانی اخبار فرهنگی و هنری اخبار ورزشی و نتایج مسابقات اقتصاد انسان انسان در جستجوی خویشتن اوه برق الکترونیک مخابرات برون گرا تجسم تجسم خلاق جامعه شناسی چگونه با هرکسی صحبت کنیم؟ مقاله دوم نیز به تعریف بُعد یا فاصله موسیقی پرداخته و آهنگهایی طبیعی برای انسان شمرده و نغمات طبیعی در عود را معرفی میکند. در میان فصل های نخستین، و نیز در پایان همه فصل ها، پرسش ها و تمرینهایی آورده شده است، چنان که خواننده ناگزیر است در نوشتن پاسخ آنها نه از حافظه بلکه از اندیشه خود یاری بگیرد. در ایران که مهد هنرش نامیده اند، موسیقی نیز ریشه ای دیرینه دارد و غرض از نگارش این کتاب، بیان سرگذشت موسیقی ایران در طول تاریخ و شمه ای از چگونگی آن، نیز شرح تحول، تغییرات، عوامل و حوادثی است که در دورانهای گوناگون در ترقی و تنزل و رکود این فن مؤثر افتاده است.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از خرید کتاب موسیقی ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید