قانون یک دقیقه برای اجرای نمای خشک آجری

یكی از مهمترین روشهای ساخت و ساز كه در دهههای گذشته و پیش از ورود استانداردهای لرزهای در شهرهای بزرگ مرسوم بوده ساختمانهای نیمه اسكلت است. سیستم های مدرن نماسازی یا همان نمای خشک که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود. ماندگار در خاورمیانه با ترکیب طراحی صنعتی و علم مهندسی روز و با توجه به پیشرفت روشهای اجرائی نوین ساختمان در ایران اقدام به سرمایه گذاری در بهبود و ابداع دیتیل های اجرائی برای اجرای نمای آجری به صورت خشک نموده و علاوه بر طراحی و تولید جزئیات جدید اجرای نمای خشک آجری تسهیل روش های نصب نوین را در برنامه کار خود دارد. در سیستم نمای خشک نصب آجر و ریل ها تنها به صورت مکانیکی می باشد، بنابراین اجرای این سیستم به کارگر حرفه ای نیاز ندارد. نصب دورپنجره ها و درزگیری.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

نصب پروفیل های حامل عمودی روی براکت. در این روش ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقفها ایجاد مینمایند، همچنین یک نوع پروفایل بصورت عمودی به نام Runner وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپسهای نگهدارنده سرامیک در آن قرار میگیرد و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه میدارد. زیرا در صورت عدم وجود استحکام کامل جوشکاریها، احتمال جدا شدن نما و خطرات جانی در اثر آن وجود خواهد داشت. این موضوع باعث شده تا معماران و سازندگان بناهای تاریخی و مدرن بسیاری در سراسر دنیا از این متریال به عنوان پوشش نما بهره گیرند. هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. فاوتون نیز در گروه سیستم های نمایان قرار دارد و اجرای آن برای سرامیک هایی با ضخامت 8 تا 12 سانتیمتر گزینه ایده آلی به شمار می رود.

40 میلی متر با فاصله های متناسب با نوع نازک کاری (قوطی های موازی هم حداکثر 50 سانتیمتر باید باشد و در طول نیز ساپورت هایی با فاصله حدود 100سانتیمتر) اقدام به نصب زیر سازی مطالب بشتر فلزی گردد. در روش خشک سرامیک ها با فاصله بسیار کمی از یکدیگر ( چند میلیمتر) نصب می شوند. اجرای نمای خشک با توجه به نوع پروژه معمولا اولین انتخاب معماران برای طراحی و اجرای نمای خانه ها و ساختمان های مسکونی می باشد. نصب سریع و راحت، پایین آمدن هزینه ی نمای ساختمان ها، صرفه جویی در زمان اجرای پروژه ها خصوصا پروژه های بلند مدت از دیگر مزیت های مهم نمای سرامیک خشک است. با توجه به نحوه اجرای آجر نمای خشک، در نمای ساختمان ها که بدون استفاده از ملات می باشد، سرعت اجرای نما بسیار بالاتر از دیگر آجرها می باشد، و هم چنین آجر نمای خشک نسبت به دیگر موارد عایق تر می باشد. جهت اجرای نماهای خشک چهار مرحله اجرای اصلی وجود دارد که شامل اجرای عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده یا شاسی کشی زیرکار، زیرسازی متناسب با نوع مصالح نازک کاری و در نهایت اجرای مصالح نما با اتصالات مناسب است.

 Post h᠎as  been cre᠎ated  by behsaznama᠎ Content Generat or Demoversion!

انواع نمای خشک با آجر هرگز قدیمی نمی شود و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد؛ در واقع به همین دلیل است که نمای ساختمان با آجر نما محبوبیت خود را در طول تمام این سال ها حفظ کرده است. ولی در این روش اتصالات قطعات سرامیکی در نما قابل مشاهده است و زیبایی نما را تحت تاثیر قرار می دهد. 2. اتصالات در برابر سرما، گرما، بخار آب و گازهای موجود در هوا مقاوم باشند و از اتصالاتی ضخیم و با دوام استفاده شود. نمای خشک آجری اگر به صورت صحیح اجرا شود ونیازی به استفاده از ملات ماسه سیمان و… قابلیت تنظیم و رگلاژ یکی از مشکلاتی که در روش های سنتی معمولاً شاهد هستیم، ایجاد درزهای غیر همسطح است که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از رگلاژ اولیه صورت می گیرد و معمولاً هم بدون تخریب قابل اصلاح نیست ولی در روش های اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و …

دیدگاهتان را بنویسید