فقط آنجا ننشین! شروع به دریافت بیشتر کتاب موسیقی

با این نوع محتوا میتوانید به راحتی اطلاعات موردنظرتان را در هر زمان و مکانی دریافت کنید. یادم می آید که در زمان کودکی ام نخستین بار در یکی از کنسرت های پادولوی پیر در محل سیرک زمستانی قطعه هایی از موسیقی واگنر را شنیدم. در این میان ، وی این کتاب شگفت انگیز را در مورد برخی از غول های معاصر خود در حوزه ی موسیقی ، مانند واگنر ، برلیوز ، دبوسی ، اشتراوس و سن- سانس نوشت. این کتاب همچنین مبانی فلسفی موسیقی، ویژگیهای جهانی و همچنین تاثیر آن بر روی روح را تشریح میکند. ترانههای محلی ایران برای پیانو در پنج جلد سالها پیش از سوی بیضایی عرضه شده بود و در کتاب جدید برخی از همان قطعات برای تنظیم روی ساز گیتار انتخاب شدهاند. کتاب موسیقی کبیر در اصل دو جلد نوشته شدهاست که از جلد دوم آن هیچ اثری باقی نمانده. در هر دو کتاب جستارهایی ستایش برانگیز دربارهٔ بعضی از موسیقی دانان و نیز جریانهای موسیقایی آمده است که شناخت کامل نویسنده را در زمینه زندگی و کار هنرمندان بزرگ نشان میدهد رومن رولان در موسیقی دانان امروز از هنرمندان هم عصر خود سخن گفته است و با پژوهش در آثار آهنگسازان و بررسی زندگی آنها سعی کرده چشم خواننده را به گوشه ها و زاویههایی باز کند که کمتر در معرض توجه بوده اند. This c on tent w​as wri tten by GSA  Conte​nt ᠎Generato r DEMO!

کلمه آخر تکنیک به کتاب موسیقی

کتاب موسیقی دانان امروز از فصل های هکتور برلیوز، ریشارد واگنر، کامی سن-سانس، ونسان دندی، ریشارد اشتراوس، هوگو وولف، دون لورنتسو پروزی، موسیقی دانان فرانسه و آلمان، کلود دبوسی و بیداری تشکیل شده است و بعضی از فصل ها بخصوص فصل پایانی به نام بیداری به بخش های دیگری نیز تقسیم می شود. اما من با این کار علاوه بر زدودن خطاهایم وجود قبلی ام را نیز پیراسته ام و آن زندگی تب آلود سالهای دور دست را پس رانده ام که صد البته با دریغ و درد عجین بوده است؛ اگر خواننده کتاب همان سکر و هیجانی را تجربه کند که من در آن سالها تجربه کرده ،بودم خوشحال خواهم بود که در این احساس همچنان همراهش هستم غیر از ناشر حاضر که امکان انتشار پاکیزه این ترجمه را فراهم آورد و اجازه داد وسواس های من نیز به وسواسهای حرفه ای اش اضافه شود باید تشکر کنم از همه کسانی که به نحوی از انحا مشوق و مددکارم بوده اند بخصوص جاهد جهانشاهی که متن اصلی کتاب را در اختیارم گذاشت . در فیدیبو، شما به آرشیو بزرگی از کتابهای دیجیتالی دست پیدا میکنید که میتوانید آنها را با قیمتی ارزانتر از نسخههای چاپی تهیه کنید. این فایلهای صوتی، عموما حالت سریالی دارند؛ یعنی شما با مشترک شدن در یک مجموعه پادکست، میتوانید مانند یک فیلم سریالی، قسمتهای آن را دنبال کنید.

نه روش برای دوری از کتاب موسیقی فرسودگی شغلی

کتاب موسیقی کبیر که در غرب با نام کتاب موسیقی عرب شناخته میشود که در واقع مطالعه تئوری موسیقی ایرانی در عصر خویش است. با اصل مقابله کرد و علی رضا سید احمدیان که آن را مرور کرد، و دوست عزیزم هومن پناهنده که کل متن ترجمه را دلسوزانه بازخوانی کرد از همه همکاران نشر کارنامه نیز که برای به سامان رسیدن این کتاب زحمت کشیدند صمیمانه تشکر میکنم توضیح این نکته نیز لازم است که در سراسر متن و در پانوشتها نام و عنوان همۀ منابع و مراجع و آثار به فارسی ترجمه شده و ضبط اصلی آنها در انتهای کتاب آمده است. در ضمن چندین برگردان برای این کتاب وجود داره که به نظر من ترجمه محمد مجلسی هم از بقیه بهتر انجام گرفته هم قیمت مناسبی داره.. برای لذت بردن بیشتر از آثار موسیقی باید آهنگ سازان را بهتر شناخت. آیا صرفاً با دانستن نام آهنگ ساز لذت بایسته به شنونده موسیقی انتقال می یابد؟ خوب است با شنیدن یک سنفونی یا یک قطعه موسیقی مجلسی پدیدآورنده اثر را نیز بشناسیم؛ و برعکس، پس از آشنایی با این یا آن آهنگ ساز آثارش را بشنویم.

دیدگاهتان را بنویسید