سوالات بی پاسخ درباره اجرای نمای خشک که باید درباره آنها بدانید

بنابراین، انتخاب زیرسازی مناسب که توانایی تحمل چنین وزنی را داشته باشد بسیار مهم است. بدین منظور، کنترل اتصالات نظیر پیچها، پرچ، محل جوشکاری و نوع مصالح مورداستفاده بسیار مهم است. باشد ، روی شاسی کشی خاصی که با توجه به نوع پوشش اصلی نما تعیین و اجرا شده است متصل خواهد شد . نمای اصلی توسط ملات یا دوقاب به دیوار پشتیبان یا شاسی کشی نما متصل خواهد شد. علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری در ساختمان، محافظت از دیوارهای پشتیبان در مقابل عوامل جوی نیز بر عهده نمای ساختمان کلیک کنید می باشد. در این نوع از نماها اجرای دیوار پیرامونی یا دیوار پشتیبان الزامی بوده و بار وارده از طرف نما به دیوار و از دیوار به سازه اصلی ساختمان نتقل می شود. از این نوع نما، تحت عنوان نمای ترموود نیز یاد میشود و یکی از زیباترین نماهای مورداستفاده در ساختمانها است. نماهای سنگی سنگینترین نوع نما در ساختمانها هستند. آجرها به دلیل نوع شکل هندسی و تنوع اندازهها میتوانند هزاران ترکیب را ایجاد کنند. به همین دلیل هنوز هم بسیاری این روش سنتی را به سایر راهها ترجیح میدهند چرا که به آن از نظر مقاومت و سایر آیتمها اعتماد بیشتری دارند. مورد دوم، انتخاب پروفیل مناسب برای شاسی کشی نما است که معمولاً از انواع نبشی ، میلگرد و قوطی برای این منظور استفاده میشود.

اجرای نمای خشک آجر

شاسی کشی نما که به آن زیرسازی نما یا نبشی کشی نما نیز گفته می شود، عبارت است از زیر سازی انجام شده برای اجرای نمای ساختمان که در نماهای خشک در تمام قسمتها باید اجرا شود و در نماهای تر یا ملاتی تنها در قسمتهایی اجرا می شود که ضخامت نما بیش از مقدار مشخص شده در آیین نامه می باشد . پسازاینکه طراحی نمای ساختمان انجام پذیرفت، زیرسازی نمای ساختمان یا همان نبشی کشی ساختمان باید انجام شود. زیرسازی نمای چوبی میتواند به هر دو شکل سیمانی و خشک انجام شود. کاهش حدود 80 الی 100 کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت. ظاهر زیبا : استفاده از سرامیک برای نمای ساختمان یک گزینه بسیار شکیل و مدرن بشمار می رود . تنوع زیاد : متنوع بودن این محصول یکی از مزایای بسیار اهمیتی است که باعث شده تا در صنعت نماسازی کاربرد زیادی داشته باشد. اجرای نمای خشک یک روش جدید است که مزیتهای زیادی به همراه دارد و بسیاری از مشکلات موجود در نماسازی سنتی را برطرف کرده است.

آیا این اجرای نمای خشک Thing واقعا آن سخت

یکی از مواردی که در بحث نماسازی دارای اهمیت بالایی است، انتخاب روش مناسب و کارآمد به منظور پیاده سازی نما بر روی ساختمان می­باشد. از جمله این تغییرات می توان به رایج شدن روش های اجرای نمای خشک اشاره کرد. سنگ به کار رفته در نمای ساختمان باید بدون ترک و یکدست باشد و قابلیت برش و صیقل خوردن را داشته باشد.وجود هر گونه شکستگی و یا حفره در سنگ از کیفیت آن می کاهد. شاسی کشی نمای سیمانی شامل استفاده از میلگرد، رابیتس و پروفیل قوطی آهنی میشود. برای این منظور، میلگردها جوشکاری میشوند و سپس توریهای رابیتس به شاسی کشی نما متصل میشوند. در مرحله ریسمان کشی نمای ساختمان، نبشیها به صورتهای افقی نصب شده و جوشکاری میشوند. برای آشنایی بیشتر میتوانید مقاله گزارش مرحله ای ناظر را مطالعه کنید. نمای ساختمان یکی از مهمترین اجزاء غیر سازه ای و در عین حال مهم در ساختمان است .  This con​tent has been w ritten with t᠎he ​help ᠎of behsaznama Content Gene᠎ra to᠎r  DEMO!

در ادامه به این الزامات قانونی و اجرایی خواهیم پرداخت .

چنانچه در اجرای زیرسازی، از ملات و دوغاب برای نگهداری نما استفاده نشود، روش یادشده زیرسازی خشک نامیده میشود. در روش سنتی، از دوغاب و ملات سیمان برای اجرای زیرسازی استفاده میشود و در روش خشک، این المانهای فولادی هستند که در نگهداری نما نقش ایفا میکنند. در این روش، از المانهای افقی و عمودی برای نگهداری نما استفاده میشود و نیازی به وجود ملات نیست. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متععد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. این نوع نما به دلیل برخورداری از اشکال هندسی زیبا و قوسهای متعدد، یکی از زیباترین نماهای ساختمان است. در مقاله رابیتس چیست ، با این نوع مقطع فولادی بیشتر آشنا شوید. در ادامه به این الزامات قانونی و اجرایی خواهیم پرداخت . نماهای کامپوزیتی به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا، قابلیت تمیزکاری و شست و شوی آسان، مقاومت به خوردگی و غیره، بسیار موردتوجه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید