سه شیک ایده‌ها به شما نمای مدرن

از این رو پوسته دوم نما از لوورهای آلومینیومی عمودی پیش ساخته طراحی شد که به کرتن وال پشت آن می چسبیدند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. در طراحی نمای شمالی آن از خانه های ابیانه الهام گرفته شد. به کارگیری از متریال در طراحی نمای مدرن بسیار متداول است. صفحهنمایشها (پنجرهها) تنوع نوری را در طول روز ایجاد میکنند و درعینحال عایق و محافظت در برابر آفتاب بسیار موردنیاز را ارائه میدهند. در رنگ آمیزی این ورق ها از پوشش های رنگی متنوع استفاده می شود که با سلیقه معماران و سازندگان همخوانی دارند و نمای ساختمان را فوق العاده جذاب نشان می دهند. در طراحی ویلا مواردی مهمی وجود دارد که به کاگیری آنها می تواند نمای باغ ویلای شما را بسیار چشم نواز کند. نور و سایه نقش مهمی در نماهای صفحهنمایش دارند که در خانههای امروزی بسیار رایج است. در طراحی نمای ساختمان موارد زیادی وجود دارد که طراحان در هنگام طراحی باید آن ها در نظر بگیرند. عمده متریال به کار رفته در طراحی نمای این ساختمان تجاری آجر و شیشه های رنگی بود. متریال اصلی برای پوشش نمای این بازارچه آجر می باشد. Po​st has been g enerated  by G​SA Con te​nt Gener​ator DE​MO!

شرکت های نمای خشک

یکی از مزیت های اصلی نمای جی ار سی GRC این است دست طراحان برای طراحی نما باز می باشد و هر گونه طرحی از جمله طرح های مشبک ، طرح های برجسته، نوشته برجسته ، و… نمای جی اف ار سی GFRC برای چه نوع ساختمان هایی مناسب است؟ در این پروژه آجرها به صورت کرکره هایی که روی سطح شیشه ای نما کشیده شده اند، دید مناسب به فضای بیرونی شهر تعریف جدیدی از کاربرد آجر را نمایش می دهد که کانسپت اصلی پروژه را شکل می دهد. همانطور که می دانید آجر به عنوان کاربردی ترین و محبوب ترین متریال در معماری سنتی ایرانی به کار می رفته است. سنگ به عنوان یک مادهی طبیعی از گذشته تا به امروز برای ساخت انواع تزیینات ساختمان مانند نردهها کاربرد فراوان داشته است. آنها در ترکیب با مواد محکم مانند بتن یا فولاد استفاده میشوند. در این سبک از طراحی می توان رنگ های سرد را با رنگ های گرم ترکیب کرد و از متریال هایی مانند فلز، گچ، سنگ، شیشه و چوب در نما بهره گرفت. در این سبک از طراحی نما پنجره ها اغلب به صورت نامتقارن طراحی می شوند و مینیمالیسم را می توان در جز به جز نمای ویلا رویت کرد.

نحوه نصب نمای خشک

چوب مادهای جاودانه است و بهخوبی در بسیاری از سبکها از جمله سبک مدرن قدم میزند. طراحی نمای ساختمان با استفاده چوب و یا فرآورده های چوبی باعث تنوع بالایی در نمای های مدرن ساختمان می شود. طراحان با در نظرگرفتن بافت محلی و معماری شهر تهران، در نمای این ساختمان مسکونی، از تکنیک بازی رنگ با استفاده از آجرهای زرد استفاده نمودند. متریال اصلی در طراحی نمای این ساختمان مسکونی، آجر بود که در ترکیب با بتن به کار رفته است. این پروژه شامل بازسازی یک ساختمانی با قدمت ۲۰ سال می باشد که در تهران واقع شده است. در این پروژه نیز چنین بوده و طراحان با استفاده از آجر به تزئین نمای این ساختمان پرداختند. طراح در جهت رسیدن به هدف اصلی تمایلی به طراحی ساختار ساده بود و بدین منظور خطوط ساده عمودی را برای طراحی نمای آن انتخاب کرد. به گونه ای که نمای ساختمان ساختار درونی را نیز منعکس می کند. تحرک در نما (یا مدول های آن)، مستلزم قابلیت هندسی اجزای آن در حفظ ساختار و پیوستگی خود در تغییر شکل است.

این نوع نما بصورت صنعتی ساخته میشود و جزئیات آن طوری طراحی شده است که استراکچر تمام آلومینیومی آن در مواجه با انواع تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد ، نشست های احتمالی و وزن خود نما کاملا منعطف عمل کرده که بخاطر همین قابلیت به آن self-support یا خود ایستا اطلاق میگردد. اپوکسی یا پولیپوکساید، یک بسپار ترموست است که از واکنش رزین اپوکساید با سختکنندهٔ پولیآمین یا پلی آمید حاصل میشود. در طراحی مدرن ویلا ، سعی میشود که با ایجاد پنجرههای قدی بزرگ به سمت باغ ، یک دید مرکزی به عنوان قلب خانه را به سمت باغ ایجاد می کنند . این ساختمان دارای حجمی پویا و یکپارچه است و به عنوان بخشی از چشم انداز اطراف به حساب می آید. یکی از دلایل آن این است که در سال های اخیر آجر یکی از ارزان ترین متریال در به خاطر نوسازی شهر مشهد به حساب می آید. مجموعه آکاورجاوند یکی از خوش سابقه ترین مجموعه های طراحی معماری ویلا در ایران است. طراحی نما نیز تحت تأثیر این چالش قرار گرفت و به ایده ای پویا و متناسب با معماری خانه ایرانی تغییر یافت.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اجرای نمای سرامیک خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید