سمت زشت نمای مدرن

علت تاکید بر ماهر بودن استاد کار به خاطر این است، که اگر نما به شکل تخصصی اجرا نشود، دچار ترک هایی شده و خرابی آن نما در مدت بسیار کوتاهی حتمی خواهد بود. اصل رعایت هارمونی و کنتراست و در یک کلمه شکیل بودن در عین سادگی! در این مطلب از چیدانه به معرفی نمای مدرن و کلاسیک و اجرای آنها در ساختمانها بپردازیم. بحث مالی هر پروژهای از مهمترین قسمتهای آن است و بر تصمیمگیری کارفرما تاثیر زیادی میگذارد در نتیجه این مورد در انتخاب نمای ساختمان هم بسیار موثر بوده و طراحی و اجرای نمای یک ساختمان به سطح مالی کارفرما بستگی دارد. آهن کشی نمای ساختمان با عناوینی هم چون نبشی کشی و شاسی کشی نما در صنعت ساختمان سازی نیز معروف است. اجرای نمای ساختمان با استفاده از ملات نیاز به محاسبات مهندسی خاصی ندارد و توسط استادکار انجام میشود. نکتهی مهم در این روش انتخاب چسب متناسب با مصالح است و نیاز به مطالعات مهندسی دارد. اجرای نمای خشک امروزه در صنعت ساختمان به دلیل مزایایی که نسبت به اجرای ملاتی و دوغابی دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و یکی از روش های اجرای نمای ساختمان جدید و مدرن به شمار می رود و بسیار مهم است که نکات فنی در اجرای نمای خشک مورد توجه قرار بگیرد.

8 چیزهایی که یک کودک درباره نمای خشک می‌داند که شما نمی‌دانید

این نوع اتصالات طبق سفارش مشتری و نوع نما، طراحی و در کارخانه تولید و در ابعاد و تعداد موردنظر جهت اجرای نمای خشک تهیه می شوند. نمای ساختمان اولین لایهی ظاهری آن است که با آن شناخته میشود در نتیجه نوع نمای به کار رفته در ساختمان بسیار اهمیت دارد و به آن هویت میبخشد. در اجرای نمای ساختمان به سبک کلاسیک از سنگهای مختلفی از جمله؛ تراورتن، گرانیت، مرمر و گاها از سیمان سفید استفاده میشود. تناقض سبک نمای ساختمان با ساختمانهای اطراف مخاطرهآمیز است و میتواند باعث حواسپرتی شود. مسئولیت مدیر ساختمان: مسئولیت حقوقی افتادن سنگ نمای ساختمان بر روی افراد، ماشین های پارک شده و عبوری و جبران خسارت بر عهده مدیر ساختمان است. اگر سرامیکهای پرسلانی را در دو لایه بر روی هم پرس کنند سرامیک Double loaded porcelain ساخته میشود. آخرین بخش از مراحل اجرای نمای ساختمان که باز هم توسط پیمانکار نما انجام می شود مربوط به اتصال مصالح مورد استفاده به بستر صاف حاصل از مرحله قبل است. حال اگر پنجره یا نورگیری که در قسمت مشاعات تعبیه شده دچار مشکل و خرابی شود، تمام واحدها باید در پرداخت هزینههای تعمیر آن مشارکت داشته باشند.اما از آنجایی که در برخی از اسناد میزان متراژ بالکن و تراس ذکر شده است، پس میتوان نتیجه گرفت این بخشها جزء مشاعات ساختمان نیستند و مربوط به قسمتهای اختصاصی هر یک از واحدها به حساب میآیند و در صورت به وجود آمدن خرابی در تراس واحدی، همان واحد باید هزینه خرابی را پرداخت کند.بنابراین در صورتی که آن قسمت از ساختمان که دچار مشکل شده استفاده اختصاصی داشته باشد و صرفاً برای یک واحد نورگیری داشته باشد، هزینه تعمیر بر عهده همان واحدی است که نمای بیرونی آن دچار مشکل شده است.مطابق مفاد ماده 333 قانون مدنی ایران، صاحبان ساختمانها و عمارتها یا دیوار یا کارخانه مسئول خسارتهائی می باشند که از تخریب آن به دیگران وارد می شود به شرط آنکه خرابی در نتیجه عیبی ایجاد گردد که مالک واقف بر آن بوده باشد و یا اینکه از عدم مراقبت او حاصل شده باشد. Da᠎ta was c᠎re᠎ated  with behsaznama C on te nt G enerator  Demoversi​on​!

در این روش؛ از چسب به جای ملات برای اتصال مصالح به بدنه ساختمان استفاده میشود. از معایب این روش؛ ایجاد نخاله ساختمانی، کثیف شدن نمای ساختمان در صورت عدم دقت و طولانیتر شدن مدت زمان اجرای نمای ساختمان نسبت به روشهای دیگر است. اتصالات معمولا از جنس فلز و آلومینیوم هستند تا بتوانند مقاومت زیادی ایجاد کنند. یکی از ویژگیهای اجرای نمای خشک، ایجاد عایق حرارتی و صوتی در آن است، به این صورت که بین بدنه ساختمان و اجزای نمای ساختمان عایق حرارتی و صوتی قرار میگیرد. اجرای نمای ساختمان: بارها شنیدهایم که افراد در گفتگوهای محاوره خود برای آدرس دادن و یا پیدا کردن یک مسیر از نشانههایی مانند نمای یک ساختمان استفاده میکنند مثلا میگویند کنار ساختمان نمای آجری، یا روبروی ساختمان نمای سنگی یا سر کوچهای با ساختمان نما شیشهای. یکی از روشهای سنتی اجرای نمای ساختمان، استفاده از ملات برای چسباندن مصالح بر بدنه ساختمان است. قابلیت همکاری و یکپارچگی بین اصول طراحی نما، تحلیل و اجرای نما در عمل معماری باعث می شود تا سیستم های نمای ساختمان به طور خاصی استاندارد شوند.

اگر می‌خواهید برای رسیدن به موفقیت به نحوه نصب نمای خشک, در اینجا فهرست شده است 5 مسائل ارزشمند برای دانستن

خواص طبیعی این مواد باعث شده است که طیف گسترده ای از نماهای خلاقانه را در اختیار مهندسین و معماران قرار بگیرد.بخشی از این ویژگی های ذاتی عبارتند از: شکل پذیری بالا، صاف و یکدست بودن، استحکام بالا در برابر شرایط متغییر جوی. در صورتی که سطح بدنه ساختمان تراز نباشد ملات سیمان به یکدست شدن آن کمک میکند و عیب آن را میپوشاند. همچنین در طراحی نمای ساختمان باید به تعداد طبقات ساختمان توجه شود تا اجرا و نگهداری آن امکانپذیر باشد. همچنین انتخاب نمای ساختمان در شهرهای مختلف باتوجه به فراوانی مصالح و نوع اقلیم در آن شهرها صورت میگیرد. وضعیت نمای ساختمان و ظاهر ساختمان باتوجه به معماری اقلیمی و منطقه ای هر مکان و همچنین محدودیت های مربوط به آن و منابع موجود در همان منطقه از قبیل مصالح و متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری قرار می داد را مشخص می کرد. استفاده میشود. در نتیجه در این نوع اجرای نمای ساختمان بار مردهی کمتری به ساختمان وارد میشود و از نظر ایمنی در برابر زلزله مقاومتر طرح نمای خشک است. ضروری است که تمام ارتفاعات ساختمان به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از توسعه کلی در نظر گرفته و طراحی شود.

دیدگاهتان را بنویسید