روش را بیاموزید من اجرای نمای خشک خود را در 2 روز درمان کردم

این مورد مهم در تمامی متریال های نمای مدرن مثل: نمای کرتین وال، نمای اسپایدر، نمای کامپوزیت، نمای ترموود، نمای سرامیک، نمای لوور، نمای بتن اکسپوز و… نوع و جنس متریال های نصب نما با یکدیگر متفاوت هستند و شما باید به خوبی بدانید که بهتر است این متریال ها و مصالح را از بین بهترین ها انتخاب کنید. این قطعات نیز، با توجه به نوع اتصال سنگ و سرامیک متفاوت خواهد بود.در برخی از مواقع گیره های نگهدارنده مصالح نما، پس از پایان کار نمایان و در برخی دیگر به صورت مخفی خواهد بود. این آجرها به میزان کم آب جذب می کنند، از این رو برای اتصال بهتر به ملات در سطح آنها ۸ تا ۱۰ سوراخ ایجاد شده است. دوست دارد خانه اش محیط اطرافش محله اش محل کارش و شهرش و حتی گردشی که می رود جاهای زیبایی باشد و از نمای آنجا لذت ببرد شرکتهای نمای خشک با نورپردازی در این نما زیبایی دوچندان می کنند.

نمای خشک چیست

همچنین با حذف ملات در مراحل نصب سرامیک خشک نما و استفاده از پنل های آلومینیوم برای اجرای سرامیک خشک باعث شده است که با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط مجری طرح حتی در برج های با ارتفاع زیاد نیز قابل اجرا باشد. 1. چار چوبی که انتخاب می شود باید از استحکام و مقاومت نما بالایی برخوردار باشد. سرامیک به دلیل استحکام بالایی که در مقابل خوردگی و رطوبت دارد، دوام بسیار زیادی داشته و به همین دلیل برای سالهای سال زیبایی نمای ساختمان را حفظ میکند. دلیل نامگذاری این نوع آجر این است که در ابتدا، خشت آن با دست زده میشد و با فشار دستی کارگران خشت زن گوشههای قالب به وسیله گل مخصوص پر میگردید. پس از نصب پروفیلهای عمودی، پروفیلهای افقی را که در حقیقت نگهدارنده اصلی سنگ و یا سرامیک می باشد، به وسیله پیچ و یا پرچ روی پروفیلهای عمودی نصب می کنند. هر دو سیستم می توانند از مقاطع سازه ای نورد شده استاندارد یا مقاطع فولادی گالوانیزه سنگین با نورد سرد ساخته شوند .

از مزایای روش نمای خشک عایقبندی صوتی و حرارتی ساختمان بعد از اجرا است. در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی با کلیپس، بر روی ریل های آلومینیومی زیرسازی می شود. لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . ساختار مولکولی این نوع آجر منظم و مقاوم است و در دماهای بالا متلاشی نمی شود. همان طور که توضیح داده شد در این سیستم از ملات استفاده نمی شود.

اجرای نمای خشک سنگ

᠎Data h as be en generated ᠎wi᠎th behsaznama Conte nt G enerator  Demover᠎si on.

قیمت اجرای نمای خشک سرامیک

با توجه به اجزای نام برده، روش اجرای نما خشک با استفاده از یک سازه فلزی نگهدارنده انجام میگیرد که وظیفه اتصال پوسته به سازه و تحمل بار را بر عهده دارد. برخلاف روش های قدیمی در اجرای نمای خشک، برای اجرای نما از هیچگونه ملات استفاده نمیشود. در حال حاضر صنعت ساختمان در ایران به مقدار وسیعی از آجرهای فشاری استفاده مینمایند. در گذشته و پیش از عمومیت پیدا کردن مصالح دیگری مانند بلوک سفالی و بلوک سیمانی ، سیپورکس ، پانل گچی و روش های جداکننده مدرن تر مانند پنل های سبک (کناف)، آجر به عنوان پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان به شمار می رفت. بدون شک هرگز نمیتوان مانع پیشرفت در صنعت ساختمان گردید. سیستم های به روز نماسازی که با نصب به روش خشک مورد استفاده قرار می گیرد یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت های چشمگیری در این زمینه ایجاد شدهاست. این آجر مقاومت خوبی ندارد و از زيبايی ظاهری نيز برخوردار نيست، اما ميزان جذب آب آجر فشاری بالاست.

دیدگاهتان را بنویسید