راه درست بودن در بالاترین 10 با نمای ساختمان

سرامیک های پرسلان نیز خود دارای زیر مجموعه هایی است که شامل لعاب دار، بدون لعاب ، پولیش داده شده ، دو لایه و بافت دار میباشد. سطح سرامیک سایز بزرگ با یک لایه لعاب پوشش داده شده است که در برابر نفوذ آب و سایر مواد مایع عایق است. عدم نفوذ باران اسیدی از یک طرف و مقاوم بودن این لعاب شیشهای باعث میشود که این سرامیک استقامت بالایی از خود نشان دهد. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد.

نحوه نصب نمای خشک

A​rticle h᠎as be​en created ᠎with  GS A Co᠎ntent Ge​nera​to r DEMO.

دو گروه از سنگ های طبیعی که در نمای ساختمان به کار می روند،سنگ های آهکی و سنگ های آذرین هستند.سنگ های آهکی معمولاً به دلیل وجود رگه هایی که در آنها دیده می شود،استحکام چندانی ندارند.مشکل سنگ های آذرین معمولاً جذب آب پایین و عدم چسبندگی با بدنه ساختمان است. سنگ هایی که در ساختمان به کارمی روند با نام های سنگ قواره،سنگ بادبر،سنگ لاشه،و سنگ پلاک شناخته می شوند.سنگ هایی که در ساختمان به کار گرفته می شوند یا به یکی از صورت های طبیعی می باشند؛ مانند: «قلوه سنگ»،«کار شده» و «بادبر و خرد» یا از معدن حاصل می گردد که باید جهت مصرف در ساختمان آماده شود که این آماده سازی معمولاً به دو صورت کار شده و خرد شده (شن و ماسه) صورت می پذیرد. از فضای موجود بین دیوار و نما می توان جهت عبور تاسیسات مکانیکی ساختمان استفاده کرد. کف ساختمان و پلکان:سنگی که برای پلکان و کف سازی مورد استفاده قرار می گیرد در معرض سایش و ضربه خواهد بود،بنابراین باید بسیار سخت باشد و از مقاومت سایشی و ضربه ای بالایی برخوردار باشد.سنگی که برای این قسمت از ساختمان استفاده می شود باید قابل برش در یک جهت باشد همانند سنگ های رسوبی و دگرگون که این مزیت را دارا هستند.

انواع نمای سرامیک خشک

سیستم نمای خشک ممکن است بیش از یک لایه داشته باشد. در اجرای سیستم نمای خشک غیرنمایان، پس از نصب نما، بست های مورد استفاده در نصب نما مشاهده نمی شوند. چوب طبیعی یا ترمو طی فرآیندی در دما و فشار بالا خاصیتی ضد آب پیدا می کند، چوب های ترموود مقاومت بسیار بالایی در مقابل عوامل جوی دارند. 4. پایداری سنگ در برابر عوامل محیطی: سنگ طبیعی باید شرایط فیزیکی و شیمیایی محیط را تحمل نماید لذا باید در برابر باد،یخبندان،تغییرات دما و در صورت وجود جریان آب و همه عوامل فرسایش مقاومت کند. 5. ترکیبات کانی شناسی آن باید در نظر گرفته شود: کانیهای مضر (کانیهای آهن) در برابر آب و هوا اکسیده شده و در نتیجه فرسودگی زودرس را به وجود می آورند.وجود ناخالصی به صورت مجتمع در یک نقطه و یا یک امتداد،نقطه ضعف بوده و میتواند باعث تخریب سنگ شود. وجود ناخالصی به صورت مجتمع در یک نقطه و یا یک امتداد، نقطه ضعف بوده و میتواند باعث تخریب سنگ شود . هزینههای بازسازی و ترمیم در صورت نیاز کمتر از روش سنتی است.

به همین دلیل نمای سرامیکی امروزه مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته که البته نصب دقیق و بدون مشکل آن نیز نیاز به گروه مهندسی و نصاب­ های حرفه ای دارد که گروه آرمن طرح و نما در این زمینه کاملا پیشتاز است. سنگ های مصرفی بایستی از لحاظ بافت و ظاهر،یکنواخت و بدون ترک بوده و عاری از رگه های خاکی مارنی،میکانی،پریت،ترکیبات سولفاتی و سولفیدی (حداکثر SO3 به ۱% وزنی محدود می شود) و سایر موادی باشند که تحت تأثیر عوامل جوّی و هوازدگی خراب می گردند؛ زیرا در این صورت استحکامی نخواهند داشت. 2. متناسب با آب و هوای منطقه باشد: سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد.مثلاً در مناطق سرد و مرطوب،سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد.در غیر این صورت ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکان هایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد،سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد. سنگ نما را بر اساس منطقه و شرایط آب و هوایی که ساختمان در آن بنا شده انتخاب می کنند.برای مثال سنگ هایی که تخلخل کمی دارند برای مناطق سردسیر مناسب هستند زیرا یخبندان و یا وزش باد منجر به تخریب آنها نخواهد شد.قبل از نماکاری باید عمر مفید ساختمان تخمین زده شود،سپس با توجه به آن سنگ نما انتخاب گردد.در کل سنگ نما به دلیل قرار گرفتن در هوای آزاد و شرایط متغیر جوی باید از پایداری لازم برخوردار باشد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نما لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید