راهنمای چنگیزخان برای اجرای نمای خشک Excellence

وجود دارد. از طرفی با این روش اجرای نما، می توان نماسازی را بالافاصله پس از اتمام اسکلت سازی ساختمان شروع کرد. برای مثال ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی در اجرای نمای ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود و از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگیهای خود، طراحان و مهندسان ساختمانها را به خود جذب کردند. همراه ما باشید تا انواع نمای خشک را بررسی نماییم. در این روش از اجرای نمای سرامیک خشک ، ابتدا شاسی کشی فلزی زیر نمای ساختمان که شامل پروفیل ها و قوطی های فلزی است با رنگ ضدزنگ یا رنگ اپوکسی پوشش داده می شود. اجرای سیستم نمای خشک علاوه برسایر مزایا، به دلیل استفاده نکردن از ملات،وجود فضای خالی تهویه و خروج سریع آب نفوذ کرده، احتمال شوره زنی را شدیداً کاهش می دهد. فضای خالی : برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، اتلاف انرژی و تهویه، فضایی خالی بین نما و عایق در نظر گرفته میشود. اگر ساختمان را حجمی بسته در نظر بگیریم.

اجرای نمای خشک سرامیک

دستگاه های سایه زن معمولاً در حفره نصب می شوند و بسته به عرض آن، راهروهایی برای دسترسی و نظافت وجود دارد. لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی(آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . ورقهای آلومینیوم کامپوزیت در سال 1969 توسط کشور آلمان ابداع شد و به دلیل خاصیت های فیزیکی آن مورد استقبال قرار گرفت و بیشترین مصرف کنندههای آن کشورهای چین، روسیه و امارات هستند. Data h᠎as be᠎en gener at ed  with the he lp of behsaznama Con tent Generator DEMO !

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

در صورتی که نماهای دوغابی 10 تا 15 سال طول عمر دارد. در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. در پایه پلیمر از رزین استفاده میشود که نوعی پلاستیک محسوب می گردد، این پلاستیک خواصی همچون عدم زنگ زدگی، سبکی، انعطافپذیری، ذوب و بازیافت مجدد را دارد اما با همه این فواید پلاستیک یک عیب بزرگ دارد و آن هم عدم استحکام می باشد که برای استحکام بخشیدن به آن از ماده فایبرگلاس که خود ترکیبی از سه ماده الیاف کربن، کولار و پلی پروپیلن است استفاده می گردد. نمای خشک به نمایی گفته می شود که در ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده باشد .علاوه بر نکات فنی که در اجرای نمای خشک باید مد نظر قرار گیرد، این اجرا باید زیبایی نما و آسانی و سرعت و قیمت مناسب را هم شامل بشود.

نمای خشک چیست

اندازه حفره ها حداقل ۲ میلیمتر باشد، عمق و ضخامت سوراخ ها باید متناسب با بست و پیچ در نظر گرفته شود. قبل از هر گونه اقدامی جهت زیر سازی نما، باید نوع مصالح مورد نیاز آن را با توجه به مصالح نازک کاری مورد نظر انتخاب نمود. سپس پروفیلهای آلومینیومی بصورت عمودی نصب شده و پس از آن عایق های حرارتی را به کمک چسب و یا گیره های ویژه روی دیوار نصب می کنند. این جزء در زیر کار قرار گرفته و به صورت کاملا مستقل و توسط چسب و یا اتصالات مکانیکی به بنا وصل می گردد. باور ما این است با بهرگیری از امکانات فنی و مهندسی اجرای نما در کنار دانش مهندسین جوان و خوش آتیه می توان گامی موثر و کار آمد در معماری و صنعت ساختمان برداشت و شرکت عمران تجارت فاطر از تمام توان فنی و مهندسی خود در جهت ارتقاع صنایع نوین ساختمان استفاده خواهد کرد. در مواردی متاسفانه گزارش شده که به دلیل ریزش نما در زلزله، بارندگی و…

متریال نمای خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نما.

دیدگاهتان را بنویسید