راز نمای مدرن که هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند

در طراحی نمای این ساختمان مسکونی عمده مترایل به کالر رفته آجر و سنگ می باشد.در این پروژه ایجاد تنوع و پرهیز از صلب بودن نما به وسیله غیر هم سطح نمودن سطوح اصلی بصری و ایجاد حجم در سمت تراس ها با توجه به فاکتور اقتصاد و ایجاد هماهنگی با نماهای مجاور با تلفیق سنگ و آجر و روح بخشی به آن به وسیله نورپردازی صورت پذیرفته است. بخش های فروشگاهی و همچنین مسکونی خانه های vm که در Copenhagen قرار دارند توسط معماران JDS و BIG که نمای آن ها به شکل حرف V و M در بالکن ها طراحی شده اند که از دور مانند پرنده ها به نظر میرسند. نور و سایه نقش مهمی در نماهای صفحهنمایش دارند که در خانههای امروزی بسیار رایج است. ایده این است که مواد با یکدیگر تضاد دارند تا جلوهای چشمگیر ایجاد کنند که درعینحال کاملاً مدرن باشد. همچنین این نکته را نیز باید افزود که هیچ کدام از زوایای الماسی های نما زاویه های رند مثل ۹۰ یا ۴۵ یا ۳۰ درجه نمی باشند که این موضوع، به سختی سرامیک پرسلانی کار بسیار افزود. صفحهنمایشها (پنجرهها) تنوع نوری را در طول روز ایجاد میکنند و درعینحال عایق و محافظت در برابر آفتاب بسیار موردنیاز را ارائه میدهند. Po st was c᠎reated by behsaznama  C᠎ontent Gener᠎ator Demover sion!

قیمت اجرای نمای خشک

در این نوع نماهای جدید ساختمان مسکونی طرح های عمودی و افقی به صورت بینظم یا منظم نوعی زیبایی در بخش نمای ساختمان ایجاد می کند. همچنین حفاظ های پنجره ها که از جنس ورقه ی آهن هستند، به المانی در طراحی نما تبدیل شدند که باعث تغییر و پویایی نما می شد. در اینگونه از نماها از اشکال و طرحهای ساده ای مانند مربع، مکعب و مستطیل استفاده می شود. هر چند که نمای پست مدرن در ویلا بسیار ساده به نظر می رسد و ظاهرا چند حجم هندسی در کنار هم تشکیل یک نما را داده اند اما در حقیقت بسیار سحرآمیز است و همین جنبه از نمای پست مدرن موجب محبوبیت آن در بین عامه مردم شده است. با این وجود در طراحی نمای پست مدرن در ویلا ، طراح می تواند به معماری بومی منطقه گریزی بزند و با الهام گرفتن از معماری بومی و سنتی یک نمای جذاب و تفکر برانگیز خلق کند. زیرا یخ زدگی باعث پوکیدن قطعات جی اف ار سی نمی شود چون حدودا آبی در این قطعات وجود ندارد که بخواهد یخ بزند و افزایش حجم پیدا کند. این ارتفاع کشیده بین کف و سقف باعث میشود نما قد و قامت پیدا کند.

قیمت نمای خشک

به گونه ای که ادامه هندسه نمای بیرونی به پوسته داخلی ساختمان هم کشیده شده است و به یکپارچگی کار بیافزاید. به گونه ای که نمای ساختمان ساختار درونی را نیز منعکس می کند. طراحی این ساختمان را وحید قبادیلان انجام داده است. برای طراحی نمای این ساختمان برای کنترل تابش نور خورشید در قسمت های جنوبی و غربی ساختمان، از یک پوسته نیمه شفاف در شبکه اصلی استفاده شد که استعاره ای از ساقه ی گندم روی آن در قالب لعاب سرامیک وجود دارد. پانل های این کامپوزیت شامل دو ورق آلومینیوم هستند که توسط یک هسته پلیاتیلن به هم متصل شده اند. این فرم ساده ی سازه های چوبی دیوار چینی های سنتی منطقه گیلان را دارد که به زگالی (زینگالی) معروفند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، طراح از این مسأله استفاده نموده و تمرکز خود در طراحی نما را در جبهه ی جنوبی و غربی گذاشته و با کمی پیشآمدگی و به علاوه با استفاده از فرم نمادین شیب دار به شکلی کاملا متفاوت و مدرن که در بیش تر ساختمان های سنتی در این منطقه رایج است تنوعی در نما ایجاد کرد، به گونهای که حجمی زاویهدار بر روی مکعبی ساده قرار گرفته است. Data has be en c᠎re ated  with the he​lp ᠎of behsaznama  Content᠎ Gener ator DEMO᠎!

نمای خشک مدرن

در مجموع باید افزود که در این پروژه چنین ترکیبی از آجرها، قاب های آهنی و جزئیات تفسیری ساده از یک الگوی مدرن می باشد. از این رو می توان گفت که نمای هر ساختمان معرف شخصیت و هویت فضای داخلی آن نیز می باشد و نمای زیبا و جذاب یک ساختمان می تواند تأثیر بسزایی در ذهن کاربران و مخاطبانش داشته باشد. طراحان نمای مدرنی را طراحی کردند که معرف معماری سنتی ایرانی نیز بود. طرح معماری این ساختمان بر اساس معماری خانه های قدیمی کاشان می باشد. خانه های پورت آنتورپ ممکن است یکی از ساختمان ها با نمای مدرن غیر معمولی باشد.این پروژه توسط معماران Zaha Hadid طراحی شده است. میتوان از آن برای ایجاد تضاد در نما، بهعنوانمثال، تشکیل پانلها، درب ساختمان و غیره استفاده کرد. در طراحی این ساختمان مسکونی کارفرما به دنبال ایجاد نگرشی مدرن در معماری بود و نمی خواست نمای ساختمان از نمون های کلاسیک الگو برداری کند.

دیدگاهتان را بنویسید