درخواست تجدید نظر قیمت اجرای نمای سنگ خشک

ابتدا در چهار گوشه پشت قطعات سرامیک، با دستگاه شیارزن و تیغه سرامیکی شیارهایی ۴۵ درجه ایجاد می شود. نمای سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان می باشد. این شرکت ها مسئولیت طراحی، ساخت و نصب نما(با روش های مختلف مانند اسکوپ سنگ نما) را بر عهده گرفته و اجرا می کنند .لذا شاسی کشی این نماها با توجه به نوع پوشش نما متغیر بوده و توسط شرکت صاحب صلاحیت اجرا می شود . تعویض پوسته خارجی نما نیاز به تخریب خاصی نداشته و بسیار راحت تر انجام می شود . تکمیل این مقایسه فنی از طریق ارزیابی های اقتصادی (در سطح تخمین هزینه اولیه) انجام شده است که یک نسبت قیمتی- کیفیتی؛ مربوط به آنالیز سیستم ها و متریال های نمای مورد استفاده در هر ساختمان را به دست می دهد. بر خلاف نماهای خشک که گفتیم شرکتهایی هستند که مسئولیت طراحی تا اجرای این نماها را برعهده گرفته و تقریباً در این نماها جای نگرانی نداریم، در نمای تر با توجه به مشخص نبودن وزن نما که یکی از آیتم های مهم در طراحی شاسی این نماهاست ، مهندسین طراح سازه به این بخش ورود نکرده و دتایل خاصی را همراه طرح نمای مصوب ارائه نمی کنند . Content was gen erated  with behsaznama Con​tent᠎ Generator D​em᠎ov᠎er sion .

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

در انتها و قبل از اجرای نما، کنترل نهایی زیرسازی نما انجام میشود تا شاسی کشی از استحکام مناسب و برخوردار باشد و بهخوبی نیز تراز شده باشد. این موضوع هم باعث کاهش وزن کلی ساختمان میشود و هم هزینه اجرای نما را کمتر میکند. کاهش حدود 80 الی 100 کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت. نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. استفاده از ملات نیز در صورتی واجب میشود که قرار باشد از نماهای سیمانی، آجری و چوبی استفاده شود تا اتصال بهتری برای آنها حاصل شود. اجرا با مصالح بنایی و ماسه و سیمان تا حد زیادی جای خود را به مصالح نوینی داده است که در عین داشتن نمایی زیبا و هم رده با نماهای سنتی، مزایای بسیاری در مقایسه با آنها دارند. نما های سنتی ، نما های تهویه شونده و نماهای دوپوسته شیشه ای ، با ملاحظه بیشترین متریال مورد استفاده در هر گروه ، به طوری که مصالح نما و سیستم های انتخابی برای هر کدام از اینها را مورد بررسی کردیم.

سپس با توجه به نیاز، از میلگرد استفاده میشود.

شاسی کشی در نماهای خشک مستقیما به سازه متصل می شود . در این نوع از نماها اجرای دیوار پیرامونی یا دیوار پشتیبان الزامی بوده و بار وارده از طرف نما به دیوار و از دیوار به سازه اصلی ساختمان نتقل می شود. سپس با توجه به نیاز، از میلگرد استفاده میشود. همگی باعث افزایش کیفیت و کمیت اجرای نمای خشک ساختمان میشود. ذکر این نکته ضروری است که در صورت استفاده از میلگرد در زیرسازی نمای ساختمان، قیمت تمامشده زیرسازی ساختمان افزایش خواهد یافت. ابعاد و مساحتی که قرار است نماسازی در آن اجرا شود روی قیمت اجرای نمای سنگ خشک مؤثر است. بهینه ترین حالت دیوار برای اجرای نمای خشک، که در آن مصالح کمتری برای زیرسازی نما نیاز خواهد بود، دیوار های پیوسته با طول و ارتفاع زیاد و با حداقل تعداد و ابعاد بازشو است. بسیاری از مصالح مورد استفاده در این روش را میتوان دوباره بازیافت کرد. اما اجرای نمای ساختمان که در بسیاری موارد نیز از طرف سازندگان و پیمانکاران ساده انگاشته شده و سهل انگاری هایی می کنند ، دارای پیچیدگی ها و الزامات قانونی خاصی است که در صورت عدم توجه به آنها می تواند خسارات مالی و جانی زیادی را برای بهره برداران، سازندگان، مهندسین ناظر و مجری و نیز پیمانکاران در بر داشته باشد .  Art icle w as created  by behsaznama C on tent Generator Demoversion!

قیمت اجرای نمای خشک سرامیک

شاسی کشی نما که به آن زیرسازی نما یا نبشی کشی نما نیز گفته می شود، عبارت است از زیر سازی انجام شده برای اجرای نمای ساختمان که در نماهای خشک در تمام قسمتها باید اجرا شود و در نماهای تر یا ملاتی تنها در قسمتهایی اجرا می شود که ضخامت نما بیش از مقدار مشخص شده در آیین نامه می باشد . با توجه به موضوع فوق الذکر به بحث شاسی کشی نماهای خشک نپرداخته و شاسی کشی نماهای تر را مورد بررسی قرار خواهیم داد . بسته به نوع مصالح مصرفی، چسب متناسب با آن مورد استفاده قرار میگیرد. این مسئله منجر به امنیت بیشتر و جلوگیری از سقوط مصالح در اثر تغییر دما و حتی زلزله میشود. مورد دوم، انتخاب پروفیل مناسب برای شاسی کشی نما است که معمولاً از انواع نبشی ، میلگرد و قوطی برای این منظور استفاده میشود. در این روش برخلاف روش تر(با ملات) فضایی خالی بین دیوار و سنگ نما وجود دارد که این فضای خالی در مواقع تغییرات آب و هوایی مانع ترک خوردن و شکستن سنگ نما میشود. بهترین راه حل برای اجرای نمای سنگ, مجموعه ها روش خشک است که در مقایسه با روش های دوغابی ایمنی بالاتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید