حقیقت در مورد نمای مدرن

از طرف دیگر، یخ زدن آب سبب جدا شدن مصالح نما و سقوط آن خواهد شد. برای آب بندی مناسب نیاز به کنترل مداوم دارد. اگر چه کیفیت طراحی یک نما بسیار مهم است اما آنچه زیبایی خروجی را تضمی نمی کند استفاده از متریال مناسب برای نماست. در بسیاری از موارد دیده شده که یک ساختمان به لحاظ فنی اصلا مورد تایید نیست ولی چون نمای زیبایی برای آن طراحی شده بسیار مورد استقبال قرار میگیرد. نمای کامپوزیتی ساختمان در سالهای اخیر مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان قرار گرفته است. استفاده از فایبرسمنت برد در دکوراسیون داخلی : امروزه در ایران همانند کشورهای پیشرفته، شاهد استقبال کاربران از محصول فایبر سمنت برد ( پانل سیمانی الیافدار) می باشیم. همین موضوع باعث شد تا شکلگیری ابتکاری نوین در ذهن طراحان باعث ساخت و ساز نمای مدرن از طریق مواد جدیدی همانند فلز، شیشه و بتن باشد و این دسته از مواد، کمک کنند تا طراحی نمای مدرن با سادهترین شکل ممکن شکل بگیرد. نماهای سفالی سازگار با محیط زیست و نمای مدرن سختی هستند که ارزش و جنبه طراحی ساختار ساختمان را افزایش می دهد. با همه مزیتهایی که گفته شد، نمای کامپوزیت مانند هر نمای دیگری، نقصهای خاص خود را دارد.

ی فریم لس از بیرون ساختمان پنهان است.

این نما جزء دسته نماهای خشک به شمار می آید (نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود). نمای مدرن خانه اپرای سیدنی یک شگفتی معماری مدرن در جهان است که توسط معمار یورن اوتزون در سال 1957 طراحی و در بندر زیبای سیدنی اجرا شده است. آجرنما ساختمان به صورت ساده و دکوراتیو طراحی می شود. استفاده از نمای سفید یا کرم برای طراحی نمای مدرن، کاربرد بسیار بهتری خواهد داشت. کاربرد اصلی نمای اسپایدر در مورد ساختمانهای اداری و تجاری است. در نماهای اسپایدر، هیچگونه سازه عمودی یا افقی بر صفحۀ شیشه دیده نمیشود. فضای ذخیره سازی در فضای باز بصورت توکار چوبی ساخته شده از تخته های عمودی ساخته شده است که از طریق درب کشویی قابل سرامیک پرسلانی دسترسی است. در نمای فیس کپ، المانهای آلومینیومی عمودی و افقی نصب شده در نمای کرتین وال کاملا قابل مشاهده است و شیشهها را ازهم متمایز میکند، ولی در نمای فریم لس، المانهای آلومینیومی بیرونی حذف میشود و سازههای اصلی زیر شیشههای نمای فریم لس از بیرون ساختمان پنهان است. شاید در ظاهر نمای فریم لس نمایی بدون هیچ گونه فریم نگهدارنده را در ذهن تداعی کند اما این گونه نیست.

برای بسیاری از افراد هنوز هم این روش ناشناخته است و برای برخی دیگر قابل اعتماد نیست چرا که از ایمنی و دوام آن اطمینان کافی ندارند. برخی از قوانین را خود افراد برای پیشبرد کار های خود در نظر می گیرند. بدیهی است که کیفیت چسب و انتخاب صحیح آن در ماندگاری مصالح نما بر سطح دیوار حرف اول را میزند. رادمهر همچنین در پاسخ به اینکه کدام مصالح برای استفاده در نمای ساختمان مناسب است و ضمن مطابقت با فرهنگ و معماری ایرانی، ایمنی ساختمان را نیز تامین می کند، گفت: انتخاب مصالح مناسب برای نمای ساختمان به پارامترهای مختلف و متفاوتی بستگی دارد. اجزای شیمیایی نفس عبارتند از : دی اکسید سیلیس و اکسید آلومینیم با مقادیر متفاوتی از اکسید های آهن ، پتاسیم ، سدیم و کلسیم . برای حفظ ایمنی و عدم سقوط نما در طی زمان می بایست از ماسه شسته در دوغاب پشت سنگ استفاده شده، از نخاله برای پر کردن فضای دوغاب پشت سنگ استفاده نشود و پشت سنگ تماماً باید با دوغاب سیمان پر شود.  This post has  be​en done wi​th behsaznama​ C​ontent G enerator DEMO.

وی ادامه داد: بحث بعدی که باید به آن توجه داشت، رصد کردن تغییرات در مصالح و فناوریهای صنعت ساختمان و وضع ضوابط و مقررات برای به کارگیری آنها در ساختمان است که موجب افزایش کیفیت و ایمنی میشود. سپس با استفاده از پیچ و مهره یا پرچ کاری، ورق آلومینیوم به شاسی کشی فولادی اتصال داده میشود. متداولترین مواد برای اتصال شیشهها، متریال استنلس استیل است. در این روش جهت اتصال مصالح ساختمانی به نما، از چسب های مخصوص استفاده میشود. استفاده از آن باعث کاهش وزن مرده ساختمان میشود. این مزیت نمای خشک ساختمان آجری در مواقع زلزله و حوادث طبیعی بسیار اهمیت دارد و نخاله کمتری را تولید میکند، به طوری که در هر متر مربع حدود ۸۰ کیلوگرم از وزن نمای ساختمان کم میشود. فرق آن با دیگر نماهای شیشه ای این است که بالاترین نسبت شیشه به بدنه را دارد. زمانی که برای تعبیه سنگ، سرامیک یا سایر اعضای نما، بجای ملات ماسه سیمان از پیچ و مهره های مخصوص استفاده شود، اجرای نما به صورت خشک است. در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید