تله انواع نمای خشک

زیرا به دلیل عدم دقت در اجرای آن و همچنین احتمال جدا شدن ملات، نمای اجرا شده چوبی دارای ظاهر نازیبایی خواهد بود. ازآنجهت که نمای ساختمان نخستین لایه محافظ برای آن است، نگهداری صحیح از آن در جهت افزایش طول عمر و دوام امری ضروری است. انتخاب اتصالات و پروفیلهای مناسب و دارای حد تحمل بار بالا در صورت استفاده از نمای سنگی در ساختمان. برای این منظور از نبشیهای فولادی استفاده میشود و به همین دلیل، این روش را نبشی کشی نمای ساختمان مینامند. این نوع آجر معمولاً در سفت کاری و دیوارچینی ساختمان و کرسی چینی پی ساختمان به کار میرود و به روش دستی تهیه میشود (آجر گری). جهت زیرسازی نماهای چوبی روی سطوح صافی که سفت کاری آن آجر، بلوک و یا مصالح مشابه باشد، می توان با اندود کردن توسط ملات ماسه و سیمان به صورت کاملا تراز و شاقول، به ضخامت حداقل 5 سانتی متر زیرسازی کاملاً مناسبی برای نصب چوب ایجاد کرد. اصولاً از آجر ماسه آهکی در کرسی چینی و پی سازی استفاده می شود زیرا پس از آنکه خشک شد، انقباض پیدا نموده و نسبت به سایر آجرها آب بیشتری جذب می کند. قیمت آجر نسوز به نسبت آجر معمولی بالاست اما زیبایی و مقاومت آن نیز بالاتر است.

اجرای نمای خشک

از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخاب شده، به وسیله رنگ پلی استر و با روش الکترواستاتیکی، یکسان می شود تا مغایرت نداشته باشند. رنگ موی دائمی، کوتکیول هایی که سطح ساقه مو را تشکیل می دهند، باز نگه می دارد و رنگ به عمق مو می رسد. وقتی دما افت میکند، سطح نوارها جمع میشود تا نور بیشتری به داخل بیاید که از جدیدترین انواع نمای خشک به شمار می آید. اکنون در این مقاله می خواهیم به انواع روش های نصب آجر بر روی نمای ساختمان بپردازیم؛ پس مارا در این امر همراهی کنید. آجر نسوز خاصیت فیزیکی و شیمیایی خود را در درجه حرارت های بالا حفظ می کند و تحمل گرمایی آن بالاست و قابلیت جذب آب ملات بالایی دارد. آجر فشاری که به آجر زبره و آجر گری هم معروف است دارای ویژگی های زیر می باشد. ساختار مولکولی این نوع آجر منظم و مقاوم است و در دماهای بالا متلاشی نمی شود. این آجرها به دلیل ظاهر زیبا و صیقلی خود در دیزاین داخلی ساختمان و زیباسازی نما مورد استفاده قرار می گیرند و در واقع بی شباهت به کاشی نیست. Conte nt w᠎as generat​ed  wi th behsaznama C᠎ontent Gen erator D em over sion᠎!

آجر لعابی : آجر لعاب کاری شده سطحی صاف و صیقلی دارد که علاوه بر مقاومت بالا، زیبایی بی نظیری در ساختمان ایجاد می کند. دلیل نامگذاری این نوع آجر این است که در ابتدا، خشت آن با دست زده میشد و با فشار دستی کارگران خشت زن گوشههای قالب به وسیله گل مخصوص پر میگردید. آجر فشاری به روش سنتی و دستی ساخته می شود. آجر از جمله مصالح ساختمانی است که هم در دکوراسیون داخلی و هم در نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از روش های اجرای نما در صنعت ساختمان اجرای نمای خشک می باشد که در این روش بجای استفاده از اندود ماسه و سیمان برای اتصال مصالح به نمای خارجی ساختمان از تجهیزات پیش ساخته و قابل اتصال فلزی بر روی نما مانند ریل ها و پیچ ها استفاده می شود. آجر ماسه آهکی : ماده اصلی در ساخت آجر ماسه آهکی سیلیکات کلسیم است.

آجر ماشینی : آجرهای ماشینی دارای ۸ الی ۱۰ سوراخ هستند و فاصله بین سوراخ ها در هر بعد آجر از ۳۰ درصد طول همان بعد کمتر نیست. مهمترین مورد در تجهیزات نما خشک همان متریال مورد نظر است. گلیپس ها در فواصل مشخص شده متصل می گردند. هستند که امکان اجرا آن ها در نما با ملات و به روش سنتی وجود ندارد و نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نما است. اما در سیستم های نصب ملاتی , منبع شاهد به وجود آمدن درز های غیر هم سطح هستیم که بدون تخریب امکان اصلاح وجود ندارد. البته استفاده از این نما تنها به بخش بیرونی ساختمان محدود نبوده و امکان استفاده از آن در نماسازی داخلی نیز رایج می باشد. توجه به ظاهر نمای ساختمانهای اجرا شده با این روش یا تصاویر نمای خشک ساختمانها نیز این مسئله را به خوبی نشان میدهد. این قطعات نیز، با توجه به نوع اتصال سنگ و سرامیک متفاوت خواهد بود.در برخی از مواقع گیره های نگهدارنده مصالح نما، پس از پایان کار نمایان و در برخی دیگر به صورت مخفی خواهد بود. موضوعی که باعث ایجاد سبک های متفاوت در میکاپ شده، شدت و غلظت رنگ های به کار رفته در آن است.

دیدگاهتان را بنویسید