تاریخچه جزئیات اجرای نمای سنگ خشک رد شد

با رعایت نکردن شستشوی نما و در صورتی که در مدت زیادی انجام کار نماشویی و نظافت روی انها انجام نشود به خصوص در فصل بارندگی و بعد از بارش باران های اسیدی جرم بر سطح کامپوزیت رسوب میکند و دیگر حتی با شستشوی نما با مواد و جرم گیر نیز قابل حل نخواهد بود. نکته: قبل از شستشوی نمای سنگی باید در نظر داشته باشیم که احتمال شل بودن و لق بودن سنگ نمای ساختمان وجود دارد که قبل از اقدام به شستشوی نمای سنگی میبایست آنهارا توسط پیچ و رولپلک نما تثبیت کنیم تا هنگام شستشو فشار آب خروجی نازل باعث ریزش سنگ ها نشود. شستشوی نما:در ضمن شستشوی نمای سیمانی توسط دستگاه واتر جت انجام میشود و در صورت کثیف بودن نمای سیمانی ، شستشو توسط واترجت انرا به حالت اول خود بازمیگرداند. نمای ساختمان های کامپوزیت که در مرکز شهر و کلان شهر ها و خیابان های اصلی قرار گرفته اند به شدت در معرض آلودگی و دود خودرو ها قرار دارند. This po st w as created  by behsaznama Content Generator D​emov er sion᠎!

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

از بهترین فواید استفاده از مواد نماشویی میتوان به پاک شدن آلودگی ها ف دود خودرو، و جرم های سرسخت و سنگین از سطح نما نام ببریم که بصورت رسوب بر سطح نمای ساختمان فرود امده اند و به علت عدم نماشویی تحت تاثیر بارندگی و رطوبت به حالت اسیدی و خورنده تبدیل میشوند و در طولانی مدت باعث خورده شدن و ترک برداشن و شکسته شدن سنگ نما میشود ودر تخریب نمای ساختمان تاثیر زیادی میگذارد و در دراز مدت زیبایی نمای ساختمان را به هم میزند و چهره زشتی به سازه و معماری شهر القا میکند. شستشوی نمای ساختمان های قدیمی به این علت که مدت زمان طولانی از ساخت و عمر آن میگذرد و هیچ گونه نظافتی روی نمای آنها از سال ساخت تا به حالا انجام نشده است جرم و آلودگی های زیادی را به خود جذب کرده است و کاملا رنگ سنگ هارا تغییر داده است برای برطرف کردن این کثیفی های نما نیازمند دستگاه واترجت 200 یا 300 بار و مواد مخصوص خواهیم شد. خدمات شستشوی نما به تمامی برنامه ریزی ها و اقدامات و روش هایی که برای پاک کردن جرم و آلودگی های سطح نمای ساختمان ، با به کار گیری از ابزار های ایمن کار در ارتفاع و همچنین مواد نماشویی مخصوص گفته میشود.برای انجام خدمات نماشویی ساختمان بدون داربست نمیتوان روش ثابتی در نظر گرفت چرا که در نماهای ساختمان از تنوع بالایی برخوذداریم و اجرای نما و نماسازی و جنس نما بسیار مختلف است به همین دلیل روش شستشوی نما برای هر ساختمان نیز مختلف میباشد و بستگی به طرح سازه دارد. This a rt icle w​as  do​ne by behsaznama C ontent Generator DEMO!

بدلیل اینکه هم سرعت کار بسیار پایین است و هم اسیب به نما و سازه در حین کار بالاست و هزینه بیشتری هم دارد. قیمت لوله داربستی یا هزینه اجارۀ آن. شستشوی نما با طناب برای ساختمان نیز مانند یک اتومبیل نیاز به هزینه کردن، شستشو و نگهداری دارد. ولی درعین حال دارای معایبی نیز میباشد و ان این است که خیلی زود کثیف میشود و جلوه خود را از دست میدهد مخصوصا در فصل هایی که بارندگی زیاد است که موجب میشود تا بعد از بارش باران و برف لکه های آب روی شیشه خشک شود و بصورت لکه لکه روی سطح شیشه رسوب کند. پیشنهاد ما از تجربه یک دهه از فعالیت در زمینه شستشوی نمای کامپوزیت این است که هر 6 ماه یکبار بیشتر بخوانید انجام شود. شستشوی شیشه معمولا هر 3 ماه یکبار انجام میشود. هر یک از مراحل مذکور در ادامه شرح داده شده است. قبل از هر گونه اقدامی جهت زیر سازی نما، باید نوع مصالح مورد نیاز آن را با توجه به مصالح نازک کاری مورد نظر انتخاب نمود. البته باید توجه داشت که به جهت اینکه این بست ها در معرض عوامل جوی قرار دارند، میبایست از رنگهای پایدار در برابر عوامل جوی استفاده شود.

انواع نمای خشک

مسئله این است ،چرا شستشوی نمای ساختمان باید بصورت دوره ای انجام شود؟ این مسئله باعث میشود تا سنگ نما سقوط کند. همه این مراحل به مرور زمان در سطح نما و سنگ نما نفوذ کرده و باعث کستن و ترک خوردن سنگ و جرم گرفتگی نما میشود. در اخر علاوه بر شستشوی نما و نظافت نما ،هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نما به آن اضافه میشود. دستگاه واترجت از جمله ابزار های نظافتی و پاک کننده کاربردی و تاثیر گذار در نظافت نما میباشد که با پاشش آب شهری با فشار خروجی 200 بار از نازل بر روی سطح نما توانایی زدودا هرگونه چربی یا الودگی و جرم کثیفی دارا مس باشد. حال اگر مدت زمان زیادی اس که به شستشوی و نظافت نپرداختیم لایه جرم ایجاد شده بدلیل نفوذ الودگی به عمق سیمان در سطح بسیار سنگین بوده و دستگاه واترجت به تنهایی قادر به پاک کردن جرم و کثیفی ها از روی سطح نخواهد بود. عدم نماشویی به موقع و تاخیر در زمان اقدام به شستشوی نما بدون داربست به علت وجود الودگی ها و الاینده های صنعتی مخرب موجود در هوا و در اثر باران های اسیدی بر روی سطح نما و … 5-نمای ساختمان های رنگ آمیزی شده و حتی سیمانی و کنیتکس به علت گذر زمان ذرات و گردوغبار و همچنین جرم و کثیفی جذب آن میشود و در نهایت رنگ نمای ساختمان را تیره و کدر میکند.برای اینکه نما های سیمانی جلوه و زیبایی بیشتری از خود داشته باشند و همواره یک نوع عایق رطوبت گرما و سرما باشد بهتر است نمای ساختمان را رنگ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید