به هیچ وجه اجرای نمای خشک سنگ خود را گم نکنید یک بار دیگر

در آخر هم اسکوپ­های گالوانیزه یا استیل با پیچ و مهره به اسکلت آهنی زیرساز وصل می­شوند. اجرای این روش به این صورت است که در قسمت مشخصی از سنگ نما، با عمق کنترل شده و متناسب با ضخامت و نوع سنگ، سوراخی که اصطلاحا به آن پافیلی می­گویند، ایجاد می­شود؛ سپس با استفاده از انکرهای آلیاژی که به کلیپس­ها وصل می­شوند، سنگ نما را به زیرساز آن متصل می­کنند. با پیشرفت علم شیمی، مهندسان توانسته اند چسب هایی را تولید نمایند که می توان به کمک آنها، سنگ و یا سرامیک را بدون هیچگونه نگرانی به نما متصل نمود. یکی از ویژگیهای مهمی که بازار خرید چسب پلی اورتان را پر رونق کرده است قدرت چسبندگی بالای آن هنگام اتصال سطوح مختلف مانند سنگ، سرامیک، شیشه و کاشی به یکدیگر است. 5 .کاهش اتلاف انرژی : در سیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می شود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

این روش در کنار سرعت بالایی که دارد، دقتش نیز بالا است. این روش باید برای سنگ­هایی که ضخامت بیشتر از 2 سانتی­متر و تراکم بالایی دارند استفاده شود نه سنگ­های توخالی. در این روش که سریع­ترین روش نصب نمای سنگ خشک به حساب می ­آید، اسکوپ­های نگهدارنده سنگ به صورتی که در معرض دید هستند روی نما قرار می­گیرند. اسکوپ­های پیمی استیل یا گالوانیزه درون این سوراخ­ها قرار می­گیرند و سنگ را در محل خود نصب و ثابت نگه می­دارند. در آخر مصالح انتخابی با توجه به نوع اتصال با بدنه ساختمان در جای خود مستحکم می ­شوند. در این روش اگر سنگ ضخامت کافی نداشته باشد، ممکن است در اثر اتصال پیچ به سطح آن، ترک بردارد و فرو بریزد. در این سیستم اجرای نما برای اتصال اجزای نما شامل آجر، سنگ و غیره از ملات استفاده نمی شود بلکه از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده میشود.سیستم نمای خشک یکی از بهترین سیستم ها یی است که به میزان زیاد در برابر نفوذ آب مقاوم است. اما نکتهای که حائز اهمیت است، این است که این نما چگونه و با چه متریالی ساخته شود؟

در 15 دقیقه، حقیقت اجرای نمای خشک سنگ را به شما خواهم گفت

امروزه روشی برای اجرای سنگ در نما مورد استفاده قرار می­گیرد که به آن اجرای نمای خشک سنگ می­گویند. روش گرانی به حساب می­آید؛ درست است که هزینه ها را کاهش می­دهد اما اجرای این روش به خودی خود گران است. در این روش لازم نیست که سنگ ضخامت بالایی داشته باشد؛ چرا که هم با ملات محکم سرجایش نصب می­شوند و هم اینکه وجود ملات، خود باعث سنگینی نما می­شود و اگر سنگ هم ضخامت بالایی داشته باشد این سنگینی بیشتر می­شود که برای امنیت ساختمان مناسب نیست. در صورتی که کیفیت اجرا مناسب نباشد اما قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پایین باشد، پس از مدتی امکان دارد نما با مشکلاتی از قبیل عدم آببندی مناسب مواجه شود. به همین دلیل در برابر حوادثی مانند زلزله بسیار مقاوم عمل کرده­است و از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارد. به دلیل عدم وجود فضای خالی در ساختار سرامیک خشک، این ماده در مقابل نفوذ عوامل خارجی به خصوص رطوبت مقاوم است. در حالت نرمال، بدن تقریباً ماهی یکبار سلولهای شاخی شکل را به طور کامل حذف کرده و سلولهای جدیدتری را جایگزین آنها میکند.

اجرای نمای آجری سه دسته کلی را شامل میشود که در این مطلب به طور جامع به آنها پرداخته شده است. نمای ساختمان نخستین بخش از آن است که علاوه بر جنبههای ظاهری و زیباییشناختی، نقش مهمی هم در دوام و پایداری آن در برابر شرایط جوی مختلف دارد. سنگ نما باید ویژگیهای خاصی داشته باشد تا بتواند در برابر عوامل جوی (آفتاب، باران، یخبندان و باد) و آلایندهها دوام بیاورد. روش تر، همان روش قدیمی اجرای نما است که در آن سنگ را با کمک ملات که معمولا سیمان یا گچ هستند نصب می­کنند. به طور کلی ساختمان­های زیادی هستند که نمای سنگی دارند. نماهای سنگی معمولا از نظر جذابیت و زیبایی نسبت به سایر نماها بیشتر مورد پسند قرار می­گیرند. در صورتی که بخش زیادی از شاسی کشی نماهای سنگی و سیمانی بوسیله پروفیل های نبشی و میلگرد با روکش های رابیتس اجرا می مجموعه ها گردد. برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب هوای داخل این فضا قابل تهویه است، اما برای شرایط اقلیمی سرد و خشک، طراحی نما طوری انجام می شود که هوا داخل فضای خالی محبوس شود تا عایق بهتری برای ساختمان باشد.  Th᠎is w as creat ed by behsaznama Con​tent G​enerator DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید