به من 15 دقیقه فرصت دهید، من حقیقت کتاب موسیقی را به شما خواهم گفت

در بخش یکم، فصلهای اول تا هفتم، به مبانی تئوری موسیقی کلاسیک (غرب) ـ که امروزه تقریبا در همه جای دنیا به عنوان سیستمی مبنا، کاربردی همگانی یافته است ـ پرداخته شده و فصل هشتم نیز به اصطلاحات رایج در موسیقی کلاسیک، اختصاص یافته است. چند روز پیش یکی از عزیزان میگفت که آقای جواد یساری را دیده است که با شوق میگفته «من دوست دارم در اواخر عمرم برای مردمم، در کشور خودم بخوانم.» چرا اصرار داریم برخی از این هنرمندان را که ضدیتی هم با مبانی و اصول ما ندارند مجبور کنیم حتماً بروند ترکیه و امارات بخوانند و اینگونه ارز هم از کشور خارج شود؟ اپلیکیشن کتاب خوان آمازون کیندل (Amazon Kindle) همانطور که از نام آن مشخص است از زیرمجموعههای شرکت آمازون محسوب میشود؛ بزرگترین خردهفروشی دنیا که چند سالی میشود در زمینههای مختلف مانند سینما، گجتهای هوشمند و موارد دیگر آغاز کرده و در حال حاضر نیز یکی از بهترین اپلیکیشنهای کتاب خوان را به کاربران سراسر دنیا ارائه میدهد. ولی مسئله اینجاست آن چیزی که در حال حاضر در فرهنگ عمومی در عرصه موسیقی رواج دارد، متأسفانه کممایهترین نوع موسیقی است حال بین جوانها باشد، نوجوانها یا میانسالان. Th᠎is content has been done ᠎by GSA Content ᠎Genera tor DEMO.

فروشگاه کتاب های موسیقی

ـ شناسایی این دوراهیها در چه مرحلهای است؟ تکلیفشان با این موضوع چیست؟ او که حالا به تنهایی در لندن زنگی میکند، با مشکلات روحی و روانی زیادی دست و پنجه نرم میکند. چنین قطعاتی را می توانید در کتاب هایی از Lin Ling-Ling و Boris Belin پیدا کنید. برای چاپ کتاب موسیقی یا هر کتاب دیگر در ابتدا باید کتاب را نگارش کرده و آن را با دقت ویرایش کنید، سپس آن را به دست یک انتشارات معتبر که دارای نمونه کارهای با کیفیت است و هزینه های گزاف برای چاپ کتاب از شما دریافت نمی کند، بسپارید و قرارداد چاپ کتاب منعقد کنید. این کتاب آموزش موسیقی با نمودارهای فوق العاده واضح و بیش از 100 تمرین نوشته شده تا بتوانید چیزهایی را که یاد میگیرید برای آزمایش دانش خود و اینکه چقدر موضوعات را خوب درک کردهاید، عملی فروشگاه اینترنتی کتاب موسیقی کنید. این کتاب با قدم هایی منطقی و پیوسته، خواننده را با نت ها و الفبای موسیقی آشنا کرده و تئوری موسیقی را به خوانندگان و نوازندگان مبتدی تفهیم می کند. آکورد ساب دومینانت : روی نت درجه چهارم گام ساخته می شود . توجه داشته باشید که اگرچه گام های بالا اکثر اصول اولیه نت خوانی را در بر می گیرند اما به هیچ وجه کامل نیستند.

ـ نقش صداوسیما را در سلیقه شنیداری مردم را به چه صورت میبینید؟ اگر ترویج و اشاعه موسیقی اصیل و فاخر و واجد ارزشهای اصیل ایرانی و اسلامی دستور کار است، چرا اجازه نمایش سازهای ایرانی در صداوسیما داده نمیشود؟ اشاره کرد. امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی و مهیا شدن شرایط استفاده از روشهای جدید یادگیری، کتابها همواره جایگاه مهمی در زمینه آموزش دارند. پایتخت ایران در تیر۱۳۹۲ شاهد افتتاح یک فروشگاه عرصه محصولات فرهنگی با پشتیبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود. ـ در دولت دوازدهم قرار بود سند ملی موسیقی به تصویب برسد. به گزارش ایسنا، در دولت دوازدهم قرار بود سندی با عنوان «سند ملی موسیقی» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شود و بعدا به تصویب برسد اما از آخرین باری که در سال ۹۹ رئیس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که تدوین سند تکمیل شده، هنوز خبری از تصویب آن نیست. کتاب پیانیست شامل سه جلد است که با ترجمه محمد علی اکبری در بازار به فروش میرسد. در ادامه داستان، لورکان با چشم پوشی از عشق و در ازای ۲۴ سال نبوغ موسیقی، روح خود را به شیطان می فروشد. فارابی، ابنسینا، عبدالقادر مراغی و صفیالدین ارموی در گذشته تعریفهای خودشان از موسیقی ایرانی را در کتابهایی که در این زمینه نوشته بودند، انتقال دادند اما هنرمندان عرصه موسیقی از دوره صفوی تا دوره قاجار با آن اصول و کتابها آشنایی نداشتند.

با آن موافق هستند؟ «قطعاً کجسلیقگیها و نبود دکترین و نگاه راهبردی، زمینه برخوردهای سلیقهای و محدودیتهای بدون علت و منطق را فراهم کرده است؛ نمونه آن خوانندهای مثل مرحوم «حبیب» است که مجوز بازگشت به ایران را به او دادیم ولی اجازه خواندن را نه. در کنار این دو کتاب، خواندن درک و دریافت موسیقی هم به شدت توصیه میشه.. من توی زمستون سرباز بودم و ساعت ها رو متناسب با اون فصل سال در نظر گرفتم. مثال دیگر موضوع موسیقیهای شرقی و مشخصاً کرهای است که اصطلاحاً با عنوان کیپاپ شناخته میشود؛ البته در این مورد خاص بحث فقط موسیقی نیست، بحث سبک زندگی، هواخواهی و در نگاه کلان نوعی هویت جویی است که موسیقی در مرکز آن قرار دارد و بین برخی از نوجوانان ماهم به شدّت محبوب هستند. تمرین سنتور باید هر روز و بصورت مداوم و تا حد مقدور در ساعات مشخصی از روز انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید