بعداً می توانید از ما تشکر کنید – پنج دلیل برای توقف فکر کردن درباره کتاب های موسیقی گیتار

شینجی سوزوکی، موسیقی دان بزرگ قرن نوزدهم و مبدع روش سوزوکی در آموزش موسیقی است. معرفی کتاب بحورالالحان فرصت شیرازی از بزرگترین شعرا و ادبا و فضلای قرن معاصر است. این نوازنده دف درباره انگیزه های خود برای انتشار این مجموعه موسیقایی بیان کرد: هر روز کتاب های مختلفی در زمینه سازهای خارجی منتشر می شود، اما کمتر پیش آمده که معرفی سازهای ایرانی مانند تار، سنتور، دف و امثال اینها در قالب یک کتاب تالیفی در دسترس دوستداران موسیقی خارج از ایران قرار گیرد و این نکته بسیار ناراحت کننده ای است که همه وظیفه داریم بیشتر از اینها به آن توجه کنیم. نوازندگی پیانو به سبک ایرانی یا به بیان دیگر اجرای آثار ایرانی و تنظیم آن برای پیانو در چند دهه اخیر به صورت بداهه نوازی و در اصطلاح نوازندگی گوشی انجام شده است. از این رو هنرجویانی که در ابتدای مسیر یا نیمه راه هستند کمتر شانس لذت بردن از اجرای آثار ایرانی را خواهند یافت. یکی از کمبودهایی که امروز در نوازندگی پیانو برای هنرجویان ایرانی به شدت احساس میشود، نبود کتابی جامع از آثار ایرانی برای این ساز است. در فصل دوم تا انتها مبحث هارمونی در دستگاههای موسیقی ایرانی مورد بررسی و تحلیل قرار میگیرد. Th is was generat ed by G​SA C ontent Gener​ator D em oversion !

کتاب های موسیقی هنرستان

و در نهایت مدولاسیون در موسیقی ایرانی در فصل آخر کتاب مورد بررسی قرار میگیرد. کتاب 11 فصل دارد و در فصل اول کلیه تعاریف، چارچوبها و اطلاعات لازم در مورد هارمونی، آکوردها، تریادها، وارونگی، حرکت در هارمونی و … در بخش اول سعی شده تمام نکات زیبایی شناسی و رعایت اصول آرشه کشی و کلا نوازندگی ویلن توسط دو نوازنده ی خبره از کشور ارمنستان رعایت شود . شاید انتهای آن بستگی به نوع ریتم در دست دیگر دارد که هر نوازنده آن ریتم را متفاوت و در نتیجه انتهای ترمولو را متفاوت انتخاب میکند. و یا نحوهی اجرای موردانت بستگی به تمپو یا احساس نوازنده دارد که حتی ممکن است موردانت را به تریوله یا حتی این کتاب گروپتو تبدیل کند. حتی هنگامی که آهنگی یا قطعه ای اجرا میشود منتقدان موسیقی، روزنامه نگاران موسیقی و محققان موسیقی ممکن است قطعه و عملکرد آن را بررسی و ارزیابی کنند. بهترین مسیر برای آموزش موسیقی، کتابهای موسیقی هستند. متن ساده و قابل درک کتاب در عین کامل بودن، وجود تمرین های زیاد پس از هر درس، وجود جدولها، نقاشیهای کشیده شده با علامت های موسیقایی و چاپ و انتشار موفقیت آمیز مبانی بنیادی موسیقی و انتخاب آن به عنوان کتاب برگزیدهی سال در نهمین جشنوارهی آموزشی کتابهای رشد در دی ماه ۱۳۹۰، همه دلایلی هستند که این کتاب را جز بهترین کتابهای تئوری موسیقی قرار میدهد. Th is da ta was done with the ᠎he lp  of G SA​ Con​te nt Gene ra​to᠎r ​DEMO .

یکی از مشخصههای موسیقی ایرانی “ربع پرده” است و در این زمینه اخیرا کتابی از علینقی وزیری توسط نشر موسسه ماهور منتشر شده است. کتاب آرمونی موسیقی ایرانی یا موسیقی ربع پرده، رسالهایست در باب بررسی و تحلیل هارمونی ربعپرده و گام بیستوچهار قسمتی. تار یکی از سازهای زهی اصیل ایران است که یک شکم چند قسمتی و شش سیم دارد. کتاب “همآهنگی موسیقی” چاپ سال 1320 خورشیدی است. کتاب “آهنگهای محلی مناطق جنوب ایران” پژوهشی منحصربهفرد و قدیمی میباشد که در سال 1335 خورشیدی به چاپ و طبع رسید و منتشر گردید. کتاب بسیار نایاب و بسیار قدیمی “در عالم موسیقی و صنعت” اثری است بر پایه چند کنفرانس و مقاله از علینقیخان وزیری که در سال 1304 خورشیدی به کوشش استاد سعید نفیسی منتشر شده است. اگر کتاب دلخواه شما کمی قدیمی و نایاب است، کافی است تا با کمی پرسوجو به کوچه و پسکوچههای خیابان انقلاب بروید و هرگز از گشتن ناامید نشوید. اگر شما هم فعال بازار بورس باشید احتمالا علاقه مند هستید تا وضعیت شرکتی که در اون سرمایه گذاری کردید رو از طریق سامانه کدال دنبال کنید. آیا برای تهیه لیست موسیقی برای مطالعه به مشکل برخورد کردید و به دنبال پیشنهادهایی برای هنگام مطالعه خود هستید؟

بهترین کتاب های موسیقی جهان

دانلود کتاب رایگان و PDF سه آهنگساز: موتزارت، برلیوز، واگنر را به همه دوستداران و علاقمندان به تاریخ موسیقی پیشنهاد میکنیم. کتاب “سه آهنگساز: موتزارت، برلیوز، واگنر” اثری نایاب از رومن رولان میباشد. معمولاً کتابهای آموزشی به شکل تئوری و نیز کتابهای آموزش عملی که به صورت نت و آهنگ است موجود میباشد. البته از یاد نبرید کتابهای موسیقی در این سایت به دو بخش کلی تقسیم میشوند؛ گروه نخست این هنر را از لحاظ نظری به شما معرفی میکند و گروه دوم نیز تلاش میکند از راه عملی سازنوازی را به شما بیاموزد. چنانچه قصد نواختن سنتور را دارید، مطالعه راهنمای خرید سنتور را به شما پیشنهاد میکنیم! حتی قطعات با تمپوی سریع را می توانید در شروعِ کار با سرعتِ پایین اجرا کنید؛ مثلاً اگر تمپوی اصلیِ آهنگ ۱۳۰ است، شما با ۱۰۰ یا حتی ۹۰ و کمتر شروع کنید؛ خلاصه با سرعتی که بتوانید نت ها را بدون دستپاچگی تشخیص داده و اجرا کنید. فخوز و یک بار هم بدون هشتگ تایپ می کنم فخوز. از جمله راه رفتن و دویدن در آب بدون کمک از تجهیزات مختلف، خیلی مفیدتر از سایر فعالیتهاست. حمید کوشکی از تحلیل گران بنیادی هست و گهگاه در کانال خودشون سبدهایی برای خرید سهم معرفی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید