برای اینکه بیشترین بهره را از کسب و کار خود ببرید، نمای سنگ خود را اولویت بندی کنید

در مشاوره و اجرا نما باید دید چه چیزی باعث می شود نما به درستی عمل کند؟ • سرعت کار را افزایش می دهد. • نما باید طوری اجرا شود تا آب به پشت آن نفوذ نکند و انباشته نشود. حال اگر مدت زمان زیادی اس که به شستشوی و نظافت نپرداختیم لایه جرم ایجاد شده بدلیل نفوذ الودگی به عمق سیمان در سطح بسیار سنگین بوده و دستگاه واترجت به تنهایی قادر به پاک کردن جرم و کثیفی ها از روی سطح نخواهد بود. زمانی که محیط از آب اشباع می شود در محل های درز بندی شده، آب می تواند نفوذ کند و ممکن است یخ بزند ودر نهایت، آجر و یا سرامیک از سطح نما کنده شود. البته از دیگر مزیتهای روش اجرای نمای خشک که تأثیر زیادی بر زمان تمام شدن پروژهها دارد امکان شروع به کار نمای ساختمان با فاصله زمانی اندک از اتمام اسکلت ساختمان میباشد.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

به دلیل اینکه ساختمان ها معمولاً تراز نیستند اجرای نما با ملات سیمان این عیب را پوشش خواهد داد. دسترسی با طناب یا کار در ارتفاع با طناب به مجموعه ای از تکنیک ها گفته میشود که در آن از طناب ها و سخت افزار ها و اتصالات ایمن تخصصی به عنوان اصلی ترین وسیله دسترسی به مناطق دشوار و یا نمای ساختمان استفاده میشود در این سیستم کاری از دو طناب برای انجام کار استفاده میشود که طناب اصلی وزن تکنسین را تحمل میکند و طناب بکاپ یا shunt از سقوط وخطرات احتمالی محافظت میکند. سنگ کوارتزیت:این سنگ با ظاهر زبر و بلوری خود قابل شناسایی است.کوارتزیت را بخاطر ظاهر زبر آن بیشتر در ساختمان های ارزان قیمت و روستایی به کار می برند.رنگ آن بیشتر قهوه ای سوخته،سرخ،خاکستری و قهوه ای است. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمت¬های مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسان¬تر از سایر روش های اجرای نما می¬باشد همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت¬های دوره-ای به خصوص در ساختمان¬های مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه¬های مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمی¬گیرد. سنگ پلاک علاوه بر نماهای بیرونی در سطح دیوار پارکینگها، راه پله و حیاط نیز مورد استفاده قرار میگیرد. Con​tent w as g enerated by behsaznama Conte​nt  Generator D em​oversion.

رایجترین دستهبندی سرامیک خشک نما بر اساس نحوه تولید ، ضخامت ، سیستم های زیر سازی اجرا ی انها می باشد. نماهای متنوعی از قبیل نمای رومی، نمای سنگی و انواع نمای کلاسیک با سود از نظر پیش صنع نما متبحر اجرا و پیاده سازی می باشد و همچنین دستگاه پیش مهيا نما بوسيله رابط کیفیت بالا، نفع اقتصادی و نصب سریع توجه بسیاری از طراحان و سازندگان را براي خود احضاريه کرده است. صرفه اقتصادی: نمای ساندویچ پانل به دلیل ساخته شدن از محصولات مرغوب موجود در بازار که باعث افزایش کیفیت آن نسبت به دیگر رقبای خود گردیده دارای قیمت تمام شده نسبتا بالایی می باشد، اما باید در نظر داشت بازگشت سرمایه آن در بهینه سازی مصرف انرژی باعث صرفه اقتصادی آن در دراز مدت می شود. ممکن است یک ساختمان نمای بسیار زیبایی داشته باشد اما کیفیت ساخت بسیار ضعیفی را دارا باشد. اما از طرفی موجب کاهش سرعت و روند کار می شود. لازم به ذکر است که این چسب مانند یک ماده الاستیک عمل می کند و توانایی جذب حرکات ارتعاشی قطعه کارشده (کاشی، آجر و..) و زیرسازی را دارد. استفاده از این مصالح در نما علاوه بر ایجاد تنوع و زیبایی، جلوه بصری زیبایی نیز در آن پدید میآورد. Conte᠎nt w᠎as c reat ed  by behsaznama Con​te᠎nt Gen᠎erator DE MO .

قیمت سنگ نمای خشک

قبل از استفاده از چسب لازم است پلاستر سیمانی روی دیوار اجرا شود.چسب باید در قسمت پشت آجر، سنگ و یا سرامیک پهن شود، به گونه ای که هیچ قسمت چسب نگرفته ای در پشت قطعه نما خشک وجود نداشته باشد. یکی از روش های اجرای نما در صنعت ساختمان اجرای نمای خشک می باشد که در این روش بجای استفاده از اندود ماسه و سیمان برای اتصال مصالح به نمای خارجی ساختمان از تجهیزات پیش ساخته و قابل اتصال فلزی بر روی نما مانند ریل ها و پیچ ها استفاده می شود. بنابراین در اجرا و ساخت نمای ساختمان علاوه برتوجه به طراحی نما و ظاهر زیبا، ساخت بی نقص و تمیز نیز اهمیت ویژه ای دارد. این نوع نما از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار می باشد. دلیل بالا رفتن سرعت و دقت کار در این روش، استفاده از کلیپس­ها بر روی سطح قطعات آلومینیومی است. به دلیل جذب ناچیز آب توسط آجر نسوز نما سطح آن شوره نمی زند و قارچ و کپک بر روی آن رشد نمی کند. متریال استفاده شده در نمای مدرن از تنوع بالاتری نسبت به انواع کلاسیک و معاصر برخوردار بوده و سلیقه افراد بیشتری را در بر میگیرد. فاصله زیاد مناطق شهری با مناظر چشمنواز طبیعی و نیاز انسان به آن، معماران را بر آن داشت تا چهره و نمای ساختمانها را از حالت خشک و بیروح به نمای مدرن و زیبا تبدیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید