بدون اضافی خطا با رنگ سرامیک

در این مقاله قصد داریم شما را با دلایل تغییر رنگ کاشی و سرامیک به خصوص سرامیک کف آشنا نماییم تا اگر امکانش بود از اتفاق افتادن آن جلوگیری نمایید. از آنجایی که این مواد ابتدا به صورت شیشه بودهاند، آنها تخلخل محدودکننده استحکام یا القاکننده ترک، که مشخصه سرامیکهای تفجوشی شده معمولی است، را ندارند. ظروف واکنش شیمیایی اغلب به صورت شیشه ای پوشانده میشوند. نسبتهای انتخاب شده با آب مخلوط میشوند، شکل داده شده، و پس از خشک شدن پخته میشوند تا محصولات رسی ساختمانی از جمله آجر، بلوکهای سفالی سقف و دیوار، لولههای زهکشی و لوله فاضلاب و همچنین محصولات سرامیک سفید از جمله لوازم بهداشتی (توالتها، سینکها و وانها)، ظروف غذاخوری، کاشی تزئینی کف و دیوار، ظروف سفالی و سایر وسایل هنری تولید شوند. سطحی آبگریز ایجاد میکنند که باعث میشود آب روی بدنه ماشین بلغزد و لک نشود. این ویژگی باعث محدودیت استفاده از سرامیکها در کاربردهای حیاتی مقاومت-بالا میشود.

دیتیل نمای خشک سرامیک

نصب راحت و نگهداری کم: به دلیل اینکه نصب این نوع سازه ­ها زمان کمی برد در پروژه ­های مختلف مخصوصا مواردی که با کمبود زمانی مواجه هستند بکار گرفته می­شوند ضمن اینکه اگر از قبل درب­ و پنجره­های uPVC داشته باشید نیز مشکلی نبوده و می­توان در ساختار آن قرار داد. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط گروه فنی مهندسی داتام اجری می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند. تاریخ انقضای رنگهای سرامیک به نوع و کیفت رنگ موردنظر بستگی دارد، اما رنگهای سرامیک به طور عمده تاریخ انقضایی حدوداً بین 5 تا 10 سال پس از تولید، بسته به برند رنگ موردنظر دارند. Article w as cre at᠎ed  with behsaznama C​onte᠎nt Gen᠎er᠎ator DE​MO.

نحوه نصب نمای خشک

مواد کریستالی دارای نقص جابجایی (dislocation) هستند، اما در مواد سرامیکی، شکست ترد در تنشهایی کمتر از تنش مورد نیاز برای القای تغییر شکل خمیری (plastic deformation) رخ میدهد. رنگهای سرامیک مبتنی بر آب هستند و دارای کاربری بسیار آسان میباشند، به طوری که اغلب میتوان از آن ها برای رنگ آمیزی بدون نیاز به پختن در کوره برای تثبیت رنگ، استفاده کرد؛ اما برای نتیجه بهتر ممکن است لازم باشد که لایه پرایمر نیز به کار ببرید. پس از این کار مجددا سطوح را با آب و پارچه مناسب، تمیز میکنیم تا گرد و غبار ناشی از سنباده کشیدن از بین برود. برای ساخت سرامیکها معمولا مواد خام مثل: خاک رس، کائولینت، اکسید آلومینیوم، کاربید سیلیکون، کاربید تنگستن و موارد خالص دیگر رو با آب مخلوط کرده و خمیر بدست اومده رو در قالب میریزن، سپس در دستگاه خشککن میگذارن تا مواد خشک بشن ، در نهایت اونها رو در کورههای کاشی پزی حرارت میدهند. فرآیند حرارت دادن، انرژی فراهم می کند تا زنجیره های شیمیای جدید (تبدیل به شیشه ) و گاهی اوقات مواد معدنی جدید مانند (انواع مولیت در خاک چینی در حرارت دادن چینی) تشکیل شوند. مواد سرامیکی همچنین انواع مختلفی از خواص مفید الکتریکی و مغناطیسی را ارائه میدهند.

ساختارهای کریستالی مواد سرامیکی میتواند کاملاً متفاوت از ساختارهای مشاهده شده در فلزات باشد. استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد باعث آسیب به سطح سرامیک میشود و سیاه شدن آن را به همراه نما دارد. سرامیک پیشرفته (که به آن سرامیک ساختمانی یا سرامیک مهندسی نیز گفته میشود) یک فناوری در حال ظهور است که دارای پایه وسیعی از کاربردهای فعلی و بالقوه است. به همین دلیل برای استفاده از سرامیکها در کاربردهای دما بالا، داشتن یک اندازه دانه بزرگ مطلوب است. کاربردهای آنها عبارتند از: طیف گستردهای از قطعات مقاوم در برابر سایش شامل ابزارهای برش، پانچ، قالب و اجزای موتور (مانند یاتاقان، سیل و شیرها)، و همچنین استفاده در مبدلهای حرارتی، توربینهای گاز و کورهها. رنگ طوسی به دلیل ماهیت خنثی بودن خود و همچنین هماهنگی که با سایر طیفهای رنگی میتواند برقرار کند، بهراحتی میتواند در فضای دکوراسیون داخلی شما چه در فضای پذیرایی و چه در فضای آشپزخانه با سایر رنگها ترکیب شده و جایگزین خوب و بسیار مناسبی برای افرادی است که با تمیزی سرامیک روشن مشکل دارند. و یا اینکه کلا برای انتخاب رنگ سرامیک کف مغازه محدودیتی وجود دارد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید