بدترین توصیه جهان در انواع نمای خشک

به عنوان مثال، در نماهای سیمانی از رابیتس استفاده میشود؛ هنگام استفاده از رابیتس، میلگرد هم نیاز میشود. صفحات سیمانی الیاف دار فایبرسمنت به عنوان یکی از انواع نمای خشک سیمانی در ساختمان هایی که اسکلت آن ها بتنی واسکلت فلزی است، برای پارتیشن بندی، دیوارداخلی سقف کاذب و نما استفاده میشود. اجرای نما کامپوزیت به دو صورت زیر انجام میشود که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان رادارند که در ادامه سعی داریم هرکدام از مزایا و معایب آن بررسی کنیم. که دارای سبک معماری خاص خودشان هستند پرهیز شود. ورقهای بزرگ یا کوچک آلومینیومی در ابعادی که شما سفارش میدهیدو به ضخامت حدود ۴ میلیمتر. تولید صنعتی مصالح مصرفی با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما اعم از پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، قطعا امکان خطای انسانی در بخش های مختلف اعم از درصد اختلاط ملات و … به این دلیل که این افراد خوب میدانند که در روش های جدید اجرای نمای خشک، بسیاری از معایب اجرای نما با ملات برطرف شده است.

اجرای نمای خشک آجر

همان طور که می دانید بحث نما در طراحی و ساخت یک ساختمان، بسیار پر اهمیت است. یعنی یک ساختمان با نمای کامپوزیت در منطقه گرم، از ساختمانی مشابه در همان منطقه با نمایی دیگر گرمتر است و یک ساختمان با نما کامپوزیت در منطقه سرد از ساختمانی مشابه در همان منطقه سردتر است. چراکه سرعت اجرای این نما بسیار بیشتر از نماهای دیگر هست، دلیل این سرعت به خاطر قطعات از پیشساخته است که فقط نیاز به نصب در محل اجرا دارند. که در صورت نصب صحیح ورقهای آلومینیومی میتوان از این ویژگی در جهت رعایت کردن قوانین مصوب نظاممهندسی و ساختوساز استفاده کرد. نوع اتصال زیرسازی به نما باید کاملا کنترل گردد و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کرد. چراکه نمای سبکتر گامی مناسب برای کاهش صدمات حاصل از زلزله خواهد بود. بنابراین بررسی آسیب پذیری این نوع سازه تحت اثر زلزله دارای اهمیت خاصی مطالب بشتر است. استحکام خمشی : بالا بودن میزان تحمل این سرامیک در برابر فشارهای استاتیکی و دینامیکی بوده و از نوع بهترین سرامیک است.

نمای فایبر سمنت طرح چوب در مقایسه با نمای ترمو وود از مزایای بسیار زیادی از جمله زیبایی بیشتر، رنگ پذیری،صرفه اقتصادی ، ماندگاری بیشتر ، ضد آب بودن و مقاومت بالا در برابر آتش می باشد. نمای فایبر سمنت برد از لحاظ فرهنگی کاملا سازگار با فرهنگ ایرانی و اسلامی می باشد و با توجه به اینکه قابل CNC و واترجت شدن است می توان نقوش سنتی و اسلیمی را بر روی آن اجرا کرد و جلوه زیبایی به نمای شهری بخشید. پس از اجرای کمربندیهای آهنی زیرسازی، برای حذف خطاهای احتمالی سازه، نبشیهای آهنی با شیارهای لوبیایی روی کمربندیها مطابق با آکس بندی ارائهشده در نقشههای اجرایی، نصب میشوند. در مرحله بعد، ریلهای آلومینیومی با مقطع مشخص در آکس نبشیهای آهنی بهوسیله براکت های آلومینیومی با دو سوراخ لوبیایی به زیرسازی متصل میشوند. ورقهای کامپوزیت آلومینیومی همانند دیگر مسئله معایب مختص به خودشان رادارند. ورق کامپوزیت آلومینیومی چیست؟ متشکل از دولایه ورق آلومینیوم ، هسته داخلی که از جنس پلیاتیلن و یا مواد معدنی ضد حریق و پوشش رویه از جنس رزین ( ورق را در برابر تابش و بارش اسیدی مقاوم می سازد) می باشد.

اجرای نمای خشک

در سالهای اخیر، در بیشتر آثار معماری گیرا و جالب توجه معماران حرفه ای و بنام مواد مرسوم قدیمی مانند سنگ طبیعی، چوب، سرامیک، تراکوتا، پلاستیک و مواد فلزی، این سیستم بکار رفته است که همگی بدین روش نصب شده اند. اجرای صحیح شامل انتخاب مواد با کیفیت و همچنین نصب با دقت مصالح و اجرای نمای خشک میباشد. لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود. نوارهای چرخنده نما از الاستومر ساخته شدهاست که روی یک هستهی انعطافپذیر پلیمری کشیده شده است. بهتر است از اجرای این نما در شهرهای قدیمی مانند دزفول، یزد و … این نوع سرامیک که از نوع سرامیک های پرسلانی محسوب می شود مزیت بیشتری نسبت به سرامیک های غیر پرسلانی دارد. عایق بندی صدا رابطه مستقیمی با نوع متریال های به کار رفته در ساختن ساختمان دارد. البته استفاده این متریال برای برخی نماها ممنوع شده بعلت مشکلی که در آتشسوزی پیدا می کند. دلیل استقبال و کاربرد فراوان این متریال عدم وجود هرگونه محدودیت درزمینهٔ طراحی و اجرا است. هنگام حمل و نگهداری برخورد هرگونه وسیله به ورقهای کامپوزیت آلومینیومی جلوگیری کرد. This con᠎tent was cre ated by behsaznama C᠎onte᠎nt G᠎ener ator Demov᠎ersion!

دیدگاهتان را بنویسید