انجام فشارهای فشاری طاقت‌فرسا {به اندازه‌ی کافی} کافی است – این است حتی سخت‌تر انجام رنگ سرامیک

رس ها مهم ترین ، پر مصرفترین و قدیمیترین مواد اولیه در صنعت سرامیک می باشند و اصولاً صنعت سرامیک حیات خود را مدیون رسمی باشد. مهم ترین و رایج ترین پر کنندهها در صنعت سرامیک سیلیس و آلومین (کروندوم) می باشد. مصرف آلومین علاوه بر نقشهای مذکور باعث می شود که بتوان محصول نازک تر تولید نمود و نیز باعث کاهش تغییر شکل محصول در حین پخت و کاهش ترک های پخت و بهبود و رنگ فراورده و نیز افزایش مقاومت شیمیایی می گردد. همچنین کاشی باید دارای ابعاد صاف و گوشه های تیز باشد.تولیدی کاشی و سرامیک در ایران در سال های اخیر کارخانجات تولید کاشی و سرامیک دیوار و کف زیادی در ایران ایجاد شده اند و تحول بزرگی در این صنعت به وجود آمده است و همچنین در مورد تولید وسایل بهداشتی و ظروف چینی و کارخانه مقره سازی که در ایران فعال می باشند و توانسته اند ظرف سی سال اخیر تولید کاشی و سرامیک را ازتولید کم و سنتی و نیمه صنعتی به حدود ۷۰ میلیون متر مربع برسانند. کاشی را در ابعاد و اندازه های گوناگون تولید می کنند.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

Th is ᠎data has ᠎been done with behsaznama C​on te᠎nt  Gener ator D emov​ersion᠎.

صنعت سرامیک در واقع محدود به ساخت ظروف و وسایل و قطعات سفالی ساده گذشته نیست و کاربردی شگرف در همه ابعاد تمدن و تکنولوژی نوین بشر امروز دارد. مقاومت خوبی در برابر خوردگی، سایش و شوک حرارتی دارد. کاشی کف را نیز به علت ضد سایش بودن و مقاومت حرارتی و الکتریکی بالا، در آشپزخانه ها، حمام ها، آزمایشگاه ها، رختشوی خانه ها و کارخانجات شیمیایی به کار می برند. کاشی برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و همچنین برای بهداشت و عایق رطوبت به کار می رود . در هنگام انتخاب تمام المانهای سرویس بهداشتی نظیر روشویی، توالت، سطل و دیگر اجزای به کار رفته در آن باید از تمام سلیقه و با استفاده از وسواس بیشتری آنها را انتخاب و نصب نمایید. برای آنکه سطح جسم درخشنده، صاف و زیبا، ضد آب، ضد شیمیایی و در صورت نیاز آراسته شود روی آن را پس از خنک کردن با یک لایه نازک لعاب می پزند . با این حال، این مسئله کاملا برای سرامیک های خشک معمول نیست، از آنجا که سطح این سرامیک به طور خاص ساخته شده است به طوری که استفاده از آن امن است. جنس گلوله ها عمدتاً از آلوبیت و در برخی از مواد گلوله های طبیعی سیلیسی (فلینت)می باشد.

آسیابهای گلوله ای، استوانه های بزرگی از جنس فولاد هستند. مهم ترین گدازآورهای بدنه، اکسید های سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم می باشند که جهت تأمین آنها از فلدسپاتهای سدیک، پتاسیک و کلسیک استفاده می شود. مینرالهای (Minerals) رسی را بر اساس ساختمان مینرالی به گروه های مختلفی تقسیم بندی می کنند که از بحث ما خارج می باشد اما جهت یاد آوری مهم ترین کانی های رسی مصرفی در این صنعت شامل کائولیت ها، مونت موری لونیت ها، ایلیتها، لوئیزیتها و… کانی های رسی با سختی تقریباً یک موجب ورود این بنیان ها در فرمول بدنه می گردند. در آسیابها مواد به اضافه آب و مقادیر کمی روان ساز نظیر سیلیکات سدیم، تری پلی فسفات سدیم Tpp، کربنات سدیم و پس از مدتی سایش با دور مشخص و سرعت مشخص تبدیل به دوغ آب میگردد. در حالی که اگر بخواهیم همین مواد را به طور خالص که بنام کوارتز و کراندم با سختی به ترتیب ۷ و ۹ می باشند در فرمول وارد کنیم سایش آنها تقریباً غیر ممکن و بسیار هزینه بر خواهد بود.بنابراین هزینه خریداری رس ها بسیار پایین تر از مواد دیگر است. مقدار گلوله ها، شکل و کرویت و دانه بندی و خصوصاً سختی آنها عامل بسیار مهمی در کیفیت سایش مواد میباشد.

 Content h᠎as been c​reated with behsaznama C᠎ontent G ener​at​or Dem over᠎si on.

کیفیت کاشی باید به نحوی باشد که تغییرات ناگهانی درجه حرارت ۱۰۰ ـ ۲۰ درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل کرده و هیچ گونه آثار ترک در بدنه و یا لعاب آن ظاهر نشود. کیفیت دوغاب و فرمول بدنه و خصوصاً پلاستیسیته آنها و دانسیته و وسیکوزیته و دانه بندی دوغاب. در بین کانی های موجود در طبیعت رس ها بسیار ریز دانه ترند و گاهاً میلیون ها برابر کوچک ترند و از طرفی به واسطه شکل لایه ای موجب ایجاد یک دوغاب هموژن می گردند که زمان ته نشینی آن بسیار طولانی است در حالی که مواد دیگر چنین خاصیتی را ندارند. مقاومت در برابر خش خوردگی از دیگر مزیت های نمای سرامیک خشک می باشد، به همین جهت همین دسته نما زیبایی و ظواهر خود را در طی سال های متمادی مراقبت کرده و به راحتی درخشندگی و یکنواختی تراز خویش را از دست نمی دهند. سرامیک خشک از آن دست مصالح جدیدی می باشد که در صنعت ساختمان ظهور کرده و زمینه ساز تحول و دگرگونی عظیم در صنعت ساختمان شده است. نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. ​Artic᠎le بیشتر بخوانید w​as created by behsaznama Content G en᠎erator DE​MO.

دیدگاهتان را بنویسید