اثبات اینکه نمای ساختمان به شدت همان چیزی است که شاید جستجو برای

در ادامه مقالات آینده کالاساخت به طور مفصل به معرفی نمای خشک سنگ و نمای خشک سرامیک برای شما همراهان عزیز می­ پردازیم. استفاده از روش ها و متریال های نام برده شده مانند ورق کامپوزیت در نمای ساختمان که با عنوان نمای خشک معرفی شد، باعث تنوع در انتخاب و هزینه ی نصب آن شده است. با توجه به علاقه ی افراد به استفاده از نمای خشک و سوالات متعددی که برای کاربران کالاساخت مطرح شده است، کارشناسان ما بر آن شده اند تا مقاله جامعی به منظور معرفی کامل این روش و پاسخ دهی به اکثر سوالات شما عزیزان در این بخش از مقالات سایت کالاساخت ارائه دهند. در بالمیل ها دونوع یاتاقان لغزشی و غلتشی مورد استفاده قرار می گیرد که در بالمیل های غیر پیوسته از یاتاقان های لغزشی به دلیل ارزان بودن و در بالمیل های پیوسته از رولربیرینگ ها که قیمت های بالایی دارند استفاده می شود. بسیاری از افراد هستند که گمان می­ کنند منظور از نمای خشک سنگ، سنگ مخصوصی است که برای نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می­ گیرد و یا نمای خشک سرامیک، سرامیک خاصی است در نما به کار می­رود، اما باید بگوییم که نمای خشک یک روش برای اجرا نما می­باشد و می­توان از انواع سنگ و یا سرامیک در پیاده سازی آن بهره گیری نمود.

D Don’t Fall for this نمای ساختمان Rip-off

این روش دارای 4 نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد. از جمله این تغییرات می توان به رایج شدن روش های طراحی و اجرای نمای خشک اشاره کرد. اجرای نمای خشک امروزه در صنعت ساختمان به دلیل مزایایی که نسبت به اجرای ملاتی و دوغابی دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و یکی از روش های اجرای نمای ساختمان جدید و مدرن به شمار می رود و بسیار مهم است که نکات فنی در اجرای نمای خشک مورد توجه قرار بگیرد. وزن نما در اجرای نمای خشک نسبت به روش سنتی بسیار سبک تر است. در واقع روش های بسیار مختلفی برای پیاده سازی نما در صنعت ساخت و ساز موجود است که هر کدام به شیوه خاصی اجرا می­گردند و از ویژگی های متفاوتی برخوردار می­باشند. سرامیک نما خشک پرسلان از انواع مواد کانی که خاصیت غیر فلزی دارند، تولید و ساخته شده است که از اصلی ترین و مهمترین ویژگی های آن می توان به استحکام و مقاومت بالای آن همراه با زیبایی فوق العاده اشاره کرد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که برای کاهش جلب توجه این بست ها، راه هایی همچون رنگ کردنشان به رنگ رویه نما، وجود دارد. در این سیستم برخلاف نمای خشک نمایان، بست های مورد استفاده شده در نصب، پس از اتمام کار قابل مشاهده نمی­باشند، به این صورت که پیش از نصب نما، روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می ­شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت از جمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. این سیستم دارای قابلیت ریگلاژ بعد از نصب می باشد. یکی از مواردی که در بحث نماسازی دارای اهمیت بالایی است، انتخاب روش مناسب و کارآمد به منظور پیاده سازی نما بر روی ساختمان می­باشد. پس قبل از اینکه این کار را به کسی محول کنید در مورد مهارت و دانش کافی آن شخص اطمینان حاصل کنید. بر اساس نحوه نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیرنمایان Invisible تقسیم بندی می کنند.

استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند.

در مرحله بعدی مصالح نما در قاب هایی که ایجاد شده اند نصب شده و اطراف آنــها درزگیری می ­شود. از سال 1990، دانشمندان یادگیری سازمانی را به عنوان ساختار چند بعدی و پیچیده نما توصیف کردند. در بسیاری از ساختمان های نوساز نیز مشاهده میشود بعد از پایان پروژه عمرانی ،نما چهره ی زشت و ناپسندی به خود میگیرد . را نگه میدارند، از قسمت بیرونی ساختمان قابل مشاهده هستند. سیستم نمای خشک نمایان: در سیستم نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند. اپراتور درجه بندی محصول را از نظر سطح ظاهری بررسی می نماید. اگر بخواهیم به صورت کلی روش اجرا نمای خشک را بیان نمائید، باید بگوییم، در ابتدا صفحات L شکل بر روی دیوار و در امتداد یکدیگر نصب می ­شوند. در این میان یکی از روش های نوین و جدید که اولین بار به منظور اجرای برج های بلند توسط مهندسین آمریکایی در دهه هفتاد میلادی مورد استفاده قرار گرفت، سیستم نمای خشک می­ باشد. هستند که امکان اجرا آن ها در نما با ملات و به روش سنتی وجود ندارد و نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نما است. Th is da᠎ta h as been creat ed by G SA Con tent Generato r  DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید