{آیا تا به حال} شنیده اید؟ اجرای نمای خشک بهترین حدس برای رشد شماست

اما هرچقدر این نما زیباست، اجرای زیرسازی برای آن نیز به همان نسبت دشوار است و نیاز به تخصص بالایی دارد. نماهای کامپوزیتی به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا، قابلیت تمیزکاری و شست و شوی آسان، مقاومت به خوردگی و غیره، بسیار موردتوجه هستند. نمای خشک آجری در برابر انواع شرایط آب و هوایی نیز مقاومت بالایی از خود نشان میدهد. بدیهی است که این محصول نه تنها در زمان نشست ساختمان مقاومت خوبی از خود نشان می دهد بلکه مناسب ترین نوع سرامیک خشک برای سطوح تحت فشار بالا می باشد.ضمن اینکه رطوبت که عامل کاهش مقاومت خمشی در سنگ ها است در سرامیک خشک پرسلانی تاثیری ندارد. در انتها و قبل از اجرای نما، کنترل نهایی زیرسازی نما انجام میشود تا شاسی کشی از استحکام مناسب و برخوردار باشد و بهخوبی نیز تراز شده باشد. برای این منظور، میلگردها جوشکاری میشوند و سپس توریهای رابیتس به شاسی کشی نما متصل میشوند. در مرحله ریسمان کشی نمای ساختمان، نبشیها به صورتهای افقی نصب شده و جوشکاری میشوند. علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری در ساختمان، محافظت از دیوارهای پشتیبان در مقابل عوامل جوی نیز بر عهده نمای ساختمان می باشد. ذکر این نکته ضروری است که در صورت استفاده از میلگرد در زیرسازی نمای ساختمان، قیمت تمامشده زیرسازی ساختمان افزایش خواهد یافت. ᠎This artic le has be en do​ne by behsaznama  Con​te nt​ G en erat or  DE MO᠎!

اتصالات نمای خشک

دلیل اصلی انتخاب نما این است که لایه محافظتی را به ساختمان اضافه می کند. بنابراین مجری نصب نما باید به خوبی در مورد این روش ها و مدل های اجرای نما اطلاعات لازم را به دست آورد. اما اجرای نمای ساختمان که در بسیاری موارد نیز از طرف سازندگان و پیمانکاران ساده انگاشته شده و سهل انگاری هایی می کنند ، دارای پیچیدگی ها و الزامات قانونی خاصی است که در صورت عدم توجه به آنها می تواند خسارات مالی و جانی زیادی را برای بهره برداران، سازندگان، مهندسین ناظر و مجری و نیز پیمانکاران در بر داشته باشد . چرا که به عنوان مانع عمل کرده و از ورود رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند. در این روش برخلاف روش تر(با ملات) فضایی خالی بین دیوار و سنگ نما وجود دارد که این فضای خالی در مواقع تغییرات آب و هوایی مانع ترک خوردن و شکستن سنگ نما میشود. ضمن اینکه، به دلیل وجود امکان ریزش نمای سنگی، باید حتماً از اتصالات مطمئن استفاده شود. این نوع نما به دلیل برخورداری از اشکال هندسی زیبا و قوسهای متعدد، یکی از زیباترین نماهای ساختمان است. دلیل استفاده از رابیتس، به اجرای نماهای سیمانی با ملات و دوغاب مربوط میشود. Th is data was ​done wi th behsaznama ᠎Conten t  Generator DEMO.

چنانچه در اجرای زیرسازی، از ملات و دوغاب برای نگهداری نما استفاده نشود، روش یادشده زیرسازی خشک نامیده میشود. کاربرد دارد. در نمای سرامیک خشک از انواع مختلف سرامیک ها استفاده می شود که هرکدام خصوصیات خاص خودشان را دارند. برای ایجاد یک زیرسازی نمای آجری مطمئن در حالت خشک، از قطعات فلزی نظیر ریل، پیچ و انواع پروفیل فولادی استفاده میشود. در روش غیر نمایان, گیره های فلزی نگهدارنده بر روی پروفیل های آلومینیومی افقی قرار می گیرد و در میان شیار های جانبی نصب می گردند، این اتصالات داخل سنگ مخفی باقی می مانند. در این روش سرامیک خشک پرسلانی مجوف با مقطع مخصوص طراحی شده به صورت شیاردار ، بر روش ریل های آلومینیومی افقی قرار می گیرند و ریل های افقی بر روی زیر سازی آهنی یا آلومینیومی متصل می شوند. بعد از نصب و اتمام اجرای نمای خشک باید کیفیت کل سازه نما را بررسی و آزمایش کرد.

اجرای نمای خشک سرامیک

برای آشنایی بیشتر میتوانید مقاله گزارش مرحله ای ناظر را مطالعه کنید. در واقع شما باید بدانید که اجرای نما با استفاده از این سرامیک ها با آب بندی بسیار عالی و ویژه ای انجام می شود. نمای ساختمان یکی از مهمترین اجزاء غیر سازه ای و در عین حال مهم در ساختمان است . این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمو وود نیز صادق است. استفاده از ملات ماسه سیمان از رایجترین روشهای اجرای نمای سازههای ساختمانی است که از گذشته مورد استفاده قرار داشته است. همچنین، توصیه میشود که رابیتس ها بهصورت دولایه استفاده شوند و ستونهای آنها نزدیک به یکدیگر قرار گیرند تا عبور ملات و دوغاب از بین شبکه رابیتس به حداقل مقدار ممکن برسد. همانطوری که بیان کردیم روش های اجرای نما با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد و شما می توانید هر یک را که مایل باشید را برای ساختمان خود انتخاب کنید. در سیستم نمای خشک نمایان قسمتی از بستهایی که برای نگه داشتن سرامیک بهکار گرفته میشوند از بیرون ساختمان قابل مشاهده هستند. بدین منظور، از پروفیلهای فولادی نظیر نبشیها برای زیرسازی آنها استفاده میشود و سپس پانلهای کامپوزیتی بر روی آنها نصب میشوند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد منبع بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید