آنها هستند پرسیده شد 3 سوالات در مورد نمای ساختمان… این {یک عالی|یک فوق‌العاده|یک فوق‌العاده|یک درس شگفت‌انگیز|یک عالی|یک درس عالی|یک ایده‌آل|یک درس مهم

با اینکه در این شیوه استحکام و محکمی خود برای سرامیک بوجود می آید اما سختی های زیاد و وقت گیر بودن آن عیب بزرگی است بخصوص برای ساختمان های بلند که طاقت فرسا خواهد شد. با پیدایش سیستم نمای خشک، استقبال بسیار زیادی از این نوع سیستم اجرای نما به عمل آمد چراکه در این سیستم امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع بالا در طرح و جنس و رنگ فراهم شد و اجرای این روش بسیار سهل تر از روش های سنتی اجرای نما بود. بازسازی نمای خشک آسانتر از روش سنتی میباشد و امکان تعویض تایلها وجود دارد. همانطور که می دانید شیوه ملات دار یا اصطلاحا دوغابی از روش های سنتی و قدیمی است که در طی قرن های متوالی از این شیوه برای نصب نمای سرامیکی هم استفاده کلیک می شده است. به طور کلی اگر سرامیک و کاشی در مکان های بدون آب پاشی مورد استفاده قرار گیرند، بهتر عمل خواهد کرد. در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. This was generat᠎ed ​by behsaznama Con tent G en erat​or D᠎emoversi on​.

سرامیک خشک چیست

مصالح مختلف ساختمانی ضریب انتقال حرارت و ظرفیت گرمایی ویژه مختلفی خواهند داشت. ضمنا این شیوه نصب در برابر تغییرات آب و هوایی و ضریب انبساط دمایی و حتی شوک حرارتی شاید از سطح جدا شود. ضد حریق، سرما و گرما و این در صورتی که از جنس خوب سرامیک استفاده کنید و شیوه نصب نیز به درستی صورت گرفته باشد نمای سرامیکی باید نسبت به تغییرات دمایی و حتی آتش گرفتگی مقاوم باشد. مثلاً امکان تابش نور به داخل و یا امکان استفاده از چشم انداز بیرون وجود داشته باشد. این نما به علت وجود حفره های هوایی به عنوان عایق مازاد، عملکرد صوتی ساختمان را افزایش میدهد و صدای بیرون را بین 10 تا 20 درصد کاهش می دهد. سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک ، از بیرون قابل مشاهده هستند.

برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. نمای سرامیکی یا Ceramic Facade از دسته نماهای مدرن و نوین امروزی است که به دلیل زیبایی بسیار زیاد و مزایایی که در انتهای مطلب ذکر خواهیم کرد رواج زیادی پیدا کرده است. ۴- سیستم های اجرایی مخصوصی برای نصب این سرامیک به لحاظ نمایان بودن و یا غیر نمایان بودن طراحی و قطعات آن تولید گردیده است که تمام استانداردهای جهانی را نیز دارا می باشد. این روش دارای ۴ نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد. در این سیستم با استفاده از دستگاه های مخصوص در محل تعیین شده با عمق قابل کنترل، متناسب با نوع و ضخامت سرامیک، سوراخی که انتهای آن به اصطلاح پافیلی می شود ایجاد می گردد و کلیپس ها با استفاده از انکرهای آلیاژی به پشت سرامیک ها متصل شده و پلاک ها بصورت هنگ بر روی پروفیل های آلومینیومی افقی نصب و رگلاژ می گردند.

انواع نمای سرامیک خشک

روش های نصب سرامیک خشک پرسلانی مجوف با توجه به تکنولوژی بالای تولید این نوع سرامیک خشک پرسلانی به لحاظ قابلیت اکستروژن به اشکال و دیتیل های خاص به دو دسته عمده زیر تقسیم بندی می شود. نمای خشک را میتوان با مصالح مختلفی مثل سنگ و سرامیک، شیشه، ترموود، کامپوزیت، آلومینیوم و… به این تریتب که در نمای خشک، سطح رویه یا همان نما (سرامیک، سنگ، سمنت برد و … ) به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی و تجهیزات (عمدتاً فلزی) به سازه ساختمان متصل می گردد. 1. نماکاری ساختمان با سرامیک، عایق صوت نیست. توجه به این مهم بسیار ضروری است که نماهای معمولی بـعد از چنـد سال قـطعاً نیازمـند ترمیم، بازسازی و ایجاد گیرداری دوباره میباشند و این خود یعنی تحمیل هـزینه اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در آخر کار با توجه به عمـر مـفید کارهای دوغـابی که حدود ۱۰ الی ۱۵ سال میباشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را خراب نمود و ایـن بـدان معنی است که اگر هـزینهای برای اجـرای نماهای دوغابی صرف میشود بعد از اتمـام کار ساختمان، باید به صورت کـامل آن را خراب شده تلقی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید