نه درس درباره نمای ساختمان که باید آموزش برای موفقیت

یکی از اصلیترین معایب نمای سرامیک ملاتی، سنگینی بیش از حد ساختمان به دلیل استفاده از ملات است دردسرهایی را به دنبال دارد. چیزهایی که باید به به آن ها دقت شود شامل نوع ساختمان، مواد مورد استفاده در نما و الزاماتی چون عایق بندی. نما علاوه بر معرفی شخصیت مالک، معرف موقعیت مکانی ملک و نوع کابری ساختمان نیز می باشد. یکی دیگر از انواع سرامیک های پرسلانی که به روش خشک در نما اجرا می شوند، سرامیک های فول بادی هستند. همانگونه که در ابتدا گفته شد، سرامیک خشک تایل های پیش ساخته ای هستند که در انواع طرح ها و رنگ ها ساخته و به بازار عرضه می شوند. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط شرکت رونین پارس با پیشینه ای بیش از 15 سال اجرا می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند.

سرامیک نانوتیس

6. نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند. در نمای خشک به دلیل استفاه ازچهار چوب های فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب می شوند و نیز به دلیل امکان آماده سازی نما در طبقۀ همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش می یابد. در حال حاضر استفاده از نمای خشک سرامیک طرح آجر و طرح سنگ نسبت به سایر مواد بیشتر است. استفاده از سرامیک میتواند جلوهی ساختمان شما را چند برابر کند، اما این مصالح به جز جنبهی زیبایی، محاسن دیگری نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم، اما قبل از آن میخواهیم کمی با انواع و روشهای اجرای نمای سرامیک آشنا شویم. در معماری غرب نما دارای حالت نمایش است، بدین صورت که در همان وهلۀ اول کسی را که پشت آن زندگی می کند، نشان می دهد. هماهنگی رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی سال هاست که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزش های لازم با ملات ماسه و سیمان صورت می گیرد که جدای از تحمیل وزن بالایی به ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان ها با توجه به متفاوت بودن ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض بخش ملات پشت سنگ یا سرامیک و …

سرامیک خشک نمای ساختمان

نمای ساختمان را از سرامیک بسازیم یا کامپوزیت؟ اگرچه انواع گوناگون شیشه هایی ساخته شده اند که جاذب حرارت بوده و از ورود تابش خورشید به داخل جلوگیری می کنند، و یا شیشه های دوجداره ای وجود دارند که مقاومت هدایت حرارتی بهتری نسبت به شیشه های یک جداره دارند، اما با این حال هنوز هم نماهای شیشه ای نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارای ضریب هدایت حرارتی زیاد بوده و باعث اتلاف حرارت زیاد می شوند. زیر سازی فلزی نمای سرامیک خشک به طور معمول از قوطی های آهنی عمودی و افقی تشکیل می شوند که حتما باید با لایه ضد زنگ پوشانده شوند تا مقاومت لازم در برابر شرایط جوی را دارا باشند. با توجه به مطالب گفته شده، مقایسه ضرایب هدایت حرارتی برخی از مصالحی که در ساخت نما به کار می روند و همچنین با استناد به پرشس نامه ای که توسط برخی از نما کاران و صاحی نظران در این مورد پر شده است و نماهای بالا را از نظر ویژگی هایی شامل سرعت اجرا، قیمت تمام شده به ازای هر مترمربع، مقاومت در برابر ضربه، مقومت در برابر یخ زدگی، مقاومت در برابر یخ زدگی، مقاومت در برابر آتش سوزی، مقاومت در برابر زلزله و ریزش، انعطاف پذیر بودن در اجرا، قابلیت اجرا در ارتفاعات بالا، عایق بودن نسبت به سرما و گرما، عایق بودن نسبت به صدا،همخوانی با هنر معماری ایرانی و مقاومت در برابر آلاینده های موجود در هوا مورد مقایسه قرار دادهاند می توان نتیجه گرفت که در مجموع آجر ساخته شده از سنگ سیل و سنگ معدن مصالحی است که برای کاربرد در نما نسبت به سایر مصالح می تواند در اولویت باشد.

قیمت اجرای نمای سرامیک خشک

این نما روی سطوح چوب، غبارآلود، ناهموار، مرطوب و همچنین مواقعی گه هوا طوفانی و دارای گردو غبار می باشد قابل اجرا نیست. این امر باعث می شود که نمای خشک دارای گستردگی تنوع رنگ و بافت بسیار زیادی باشد. چرا که علاوه بر ظاهر جذاب، دارای مزایای متعددی است. بعد از این مرحله نیز به کمک مجری نما، سرامیکها بر روی جداره خارجی ساختمان نصب میشوند. بایرامیکس بعد از اجرا و خشک شدن، نمای سنگ تزئینی به خود می گیرد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، تنوع طرح و رنگ های نمای سرامیک خشک زیاد است. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی بوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM با کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرامیک ها قرار می بیشتر بخوانید گیرند. VI. رنگ آن باثبات باشد و در برابر بخارها و گازها پرتوی آفتاب پایدار باشد.

نمای سرامیک خشک چیست

Da​ta was g​enerat ed with behsaznama C onte nt Generator D em over si on.

دیدگاهتان را بنویسید